تأثیر کاهش مصرف گاز در کاهش آلودگی هوا

رئیس ایمنی و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان تهران گفت: به ازای یک درجه کاهش حرارت وسایل گرمایشی چهارده هزار تن اکسیژن کمتری سوخته و به همین میزان گاز دی اکسید کربن کمتری تولید می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،مهندس علیرضا ژرفی رئیس ایمنی و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان تهران با موضوع مدیریت مصرف گاز گفت: میزان مصرف گاز در فصول مختلف سال متفاوت است.

وی افزود: طبیعتاً در فصل زمستان و سرما مصرف گاز افزایش می یابد. با شروع فصل سرما و استفاده از دستگاه های گاز سوز گرمایشی میزان مصرف گاز زیاد می شود.در نقاط شمالی و سرد سیر کشور مصرف گاز بیشتر از استان های گرمسیر است.

رئیس ایمنی و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان تهران در ادامه با بیان اینکه در تهران مصرف گاز بالاست و در هفته گذشته تقریبا نود و سه میلیون متر مکعب در روز گاز مصرف کردیم تصریح کرد: در چند روز اخیر که با برودت هوا مواجه شدیم این رقم به صد و دو میلیون متر مکعب رسیده است. با کمی کاهش دما میزان مصرف گاز افزایش می یابد.

ژرفی اظهار کرد: در نیروگاه ها و پالایشگاه ها تقریبا مصارف یکسان است‌و خیلی ربطی به برودت هوا ندارد اما در بخش خانگی و تجاری میزان سردی هوا در مصرف گاز تاثیر مستقیم دارد.

رئیس ایمنی و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان تهران مطرح کرد: در همه جای دنیا از انرژی در حوزه تولید و صنعت استفاده می شود چرا که ارزش افزوده به دنبال دارد. با رعایت الگوی مصرف و بهینه مصرف کردن می توانیم تاثیر بسزایی در اقتصاد کشورمان داشته باشیم و انرژی که ثروت ملی ماست را به سمت زیر ساخت ها و ارزش افزوده ببریم.

ژرفی در آخر تأکید کرد: به ازای یک درجه کاهش حرارت وسایل گرمایشی چهارده هزار تن اکسیژن کمتری می سوزد و به همین میزان گاز دی اکسید کربن کمتری تولید می شود و ما همه باید در این شرایط آلودگی هوا به این نکات توجه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha