در دست گرفتن بازارهای جهانی با تولید مکمل‌های طبیعی

مدیریت بخش تحقیق و تولید یکی از شرکتهای دانش‌بنیان تولید کننده انواع مکمل و افزودنی‌های خوراکی دام و طیور گفت: استفاده از محرک های طبیعی سودمند و فرا سودمند در جهت ارتقاء سلامتی توصیه می‌شود.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)،دکتر سیدعبدالله حسینی مدیریت بخش تحقیق و تولید یکی از شرکت های دانش بنیان تولید کننده انواع مکمل و افزودنی های خوراکی دام و طیور  گفت: در صنعت طیور علاوه بر اقلام اساسی ذرت و سویا که اجزای اصلی جیره را تشکیل می دهند حدود پنج درصد اقلام مکمل و افزودنی داریم.

وی افزود: حدود یک تا دو درصد اقلام ریزی هستند که نقش های کمک کننده به سلامتی و بهبود ایمنی و عملکرد ما دارند. ما کشوری هستیم که از لحاظ گیاهان دارویی می توانیم گیاهانی که جایگزین آنتی بیوتیک ها می شوند را با استفاده از تکنولوژی های جدید تولید کرده و در جیره طیور از آنها استفاده کنیم.

حسینی تصریح کرد: در زمینه پرو بایتیک ها چند شرکت در کشور داریم که این قسمت از افزودنی ها را تولید می کنند این شرکت ها در حال توسعه می باشند تا در این زمینه هم بتوانیم خود اتکایی را در کشورمان بالا ببریم.

وی مطرح کرد: شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند بخش عمده تحقیق و توسعه آنها تحت مدیریت متخصصان تغذیه دام و طیور است اما از گرایش های مختلف مانند بیوتکنولوژی، شیمی ، بیو شیمی و نانو در این شرکت ها استفاده می شود.

حسینی اظهار کرد: کارهای بین رشته ای در این شرکت ها انجام می شود که می توانند تکنولوژی های مختلف را در خدمت علم تغذیه و دام و طیور قرار دهند.شرکت ها می توانند استفاده از مواد موثره را بهینه کنند و قیمت اقتصادی محصولات خود را کاهش دهند.

وی افزود: با استفاده از علم نانو ما مقدار مواد استفاده شده را به یک دهم کاهش می دهیم. با استفاده از دانش رشته های مختلف و تحقیق و توسعه شرکت ها به بهره وری بیشتر و کاهش قیمت تمام شده هر گرم مکمل می رسیم.

حسینی تاکید کرد: با توجه به اینکه استفاده از آنتی بیوتیک ها در دنیا ممنوع شده و استفاده از محرک های طبیعی سودمند و فرا سودمند در جهت ارتقاء سلامتی توصیه می‌ شود تولید مکمل های طبیعی علاوه بر بازار داخل در آینده می تواند بازار جهانی نیز داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha