ثبت بیش از ۳ هزار کشت قراردادی در زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت:کشت قراردادی بیش از ۴۰ هزار هکتار در قالب بیش از ۳ هزار و۳۰۰ قرارداد با کشاورزان زنجانی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،ولی اله زمانی با بیان اینکه کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملیا تا پایان دی ماه سال جاری ادامه دارد، اظهار کرد: برای تسهیل در امر کشت قراردادی، کشاورزان می توانند جهت ثبت کشت قراردادی به صورت حضوری و اختیاری به نزدیک ترین مرکز خرید گندم اعم از سیلوها و کارخانجات آردسازی محل اقامت خود مراجعه فرمایند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کشت قراردادی گندم و دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا در سال زراعی ۱۴۰۳–۱۴۰۲ در استان زنجان ثبت شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خاطرنشان کرد: کشت قراردادی بیش از ۴۰ هزار هکتار در قالب بیش از ۳ هزار و۳۰۰ قرارداد با کشاورزان به ثبت رسیده و از مزایای کشت قراردادی گندم، دانه های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا استفاده خواهند کرد.

زمانی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، ادامه داد: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزارتومان به ازای هر تن کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری می باشد.

وی عنوان کرد: کشاورزان در مرحله اول می بایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانی GTC.ir قابل دسترس می باشد.


انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha