دادگاه صلح در گلستان ایجاد می شود

رئیس کل دادگستاری گلستان از راه اندازی دادگاه های صلح در قالب اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در همایش فصلی روسا و دادستان‌های دادگستری استان گفت: استان گلستان یکی از ۶ استان هدف کشور در راه اندازی دادگاه های صلح قرار گرفته است.

وی افزود: تمهیدات لازم جهت استقرار این دادگاه ها تدارک دیده شده و از ابتدای اردیبهشت سال آینده در ۱۳ شهرستان استان، ۲۱ شعبه دادگاه صلح در کنار محاکم قضایی و شورای حل اختلاف، کار خود را آغاز می کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه به راه اندازی مجتمع شوق زندگی در گرگان هم اشاره کرد و گفت: این مجتمع از یک ماه پیش با همت دادستان مرکز استان و همکاری شهرداری و شورای شهر گرگان دایر شده است و به زودی افتتاح رسمی خواهد شد.

آسیابی افزود: گلستان چهارمین استان کشور است که این مجتمع در آن راه اندازی شده و تمرکز فعالیت های آن برای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان و زنان است.

آسیابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که با تلاش و همکاری دادستان ها و روسای دادگستری های استان بستر توسعه اقتصادی استان فراهم شده است گفت: گره گشایی از پتروشیمی گلستان و طرح گردشگری جزیره آشوراده و حل مشکل سند مسکن روستایی ِ ۳۰۰ روستای استان با ۱۵ هزار خانوار از جمله اقدامات شاخص دادگستری استان در حمایت قضایی از تولید و تضمین سرمایه گذاری در گلستان است.

وی گفت: در نه ماهه امسال، ۴۸۸ درخواست از شرکت های تولیدی که مشکلات را مطرح کرده بودند در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ثبت شد که ۲۲۵ فقره از این درخواست ها رفع مشکل شده است.

آسیابی گفت: در نتیجه تلاش های صورت گرفته ، ۵۷ واحد تولیدی تعطیل با همکاری دستگاه های اجرایی در استان احیا شد و فرصت اشتغال برای ۶۷۷ نفر در این واحدها ، فراهم شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که برخورد مناسب با مردم و حُسن اخلاق باید سرلوحه کار در دستگاه قضایی باشد، گفت: اتاق روسای دادگستری ها و دادستان ها باید به روی مردم باز باشد و با روی گشاده و با حوصله به درخواست ها و مطالباتشان رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: رسیدگی زودتر به پرونده های مسن، پیگیری حقوق عامه، کمک به رفع موانع تولید و سرمایه گذاری ، افزایش دادرسی های الکترونیک و رسیدگی سیستمی به پرونده ها باید سرخط برنامه های حوزه های قضایی باشد.

نشست فصلی روسا و دادستانی های سراسر استان با هدف ایجاد رویه واحد در روند رسیدگی به پرونده های قضایی، بررسی عملکرد حوزه های قضایی از حیث شاخص های رسیدگی و برنامه ریزی برای رفع نواقص و ارتقا و بهبود حوزه های قضایی در گرگان برگزار شد.

در این همایش از روسای دادگستری ها و دادستان های برتر در حوزه های دادرسی الکترونیک، سرعت رسیدگی به پرونده ها ، حقوق عامه و اقتصاد مقاومتی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha