رونق بازار کار ناشی از هم‌افزایی و تعامل دولت و مجلس است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که مجموعه بازار کار در دولت سیزدهم به صورت چشمگیری رونق پیدا کرده است، گفت: یکی از دلایل این امر هم افزایی بین دولت و مجلس است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، «محمود کریمی بیرانوند» در نشست کارگروه اشتغال شهرستان لنجان که با حضور مدیران استانی و نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس برگزار شد، گفت: نرخ بیکاری تک رقمی کشور و سایر شاخص ها  و آمارها نیز نشان دهنده تعامل میان دولت و مجلس است. 
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص نرخ بیکاری شهرستان لنجان گفت: این موضوع باید در شهرستان ریشه‌یابی و تحلیل شود.

کریمی بیرانوند استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی در شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: عملکرد مشاغل خانگی در این شهرستان قابل توجه بوده که گویای تلاش فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و سایر ارگان های مرتبط بوده و باید تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان در سال آینده نسبت به سال جاری روند افزایشی داشته باشد.

وی با بیان این که همه نهادها و  دستگاه‌ها در حوزه اشتغال باید در شهرستان‌ها به فرمانداری پاسخگو باشند، گفت: یکی از اقدامات موثر در بهبود وضعیت اشتغال شهرستان مکلف کردن شرکت‌های منطقه و صنایع بزرگ شهرستان در اولویت قرار دادن جذب نیروهای بومی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در خصوص اعتبارات اشتغالزایی گفت: درصد رشد تزریق منابع جهت اشتغال‌زایی نسبت به ادوار گذشته قابل توجه است و  طرح های اولویت‌دار که در شورای اشتغال شهرستان تصویب می‌شود باید از منابع جز۳ و جز۴ تامین شود.

وی  بر توجه ویژه به بعد مهارت و فرهنگ کار در منطقه تاکید کرد و گفت: امیدواریم با هم افزایی دستگاههای دولتی، بخش خصوصی و تعاونی شاهد جهش ویژه ای در حوزه اشتغال شهرستان باشیم .

 در این نشست میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان مهاجرت، عدم پذیرش نیروی شرکت ها و صنایع بزرگ شهرستان و  از دست رفت فرصتهای شغلی در حوزه کشاورزی را عوامل موثر در افزایش نرخ بیکاری شهرستان عنوان کرد.

وی  با بیان این که نرخ بیکاری اعلام شده برای شهرستان  مربوط به سال 1398 بوده است، افزود: با بررسی و پیمایش های انجام شده نرخ بیکاری شهرستان نسبت به عدد اعلام شده کاهش یافته که منتظر انتشار آمار آن توسط مرکز آمار ایران هستیم.

در ادامه حسین رجایی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا محمدی فرماندار شهرستان لنجان، شهرام میلاسی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای توسعه ظرفیت های اشتغالزایی در شهرستان پرداختند.

شهرستان لنجان  با جمعیت نزدیک به 300 هزار نفر از نظر تراکم جمعیت رتبه سوم در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است و در نقطه کانونی دو مرکز استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری  قرار گرفته که  شاخص های اجتماعی و اقتصادی این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha