صدور بیش از 5 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از صدور پنج هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)، «محسن مولوی» مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شروع پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 سهم سال 1401و جزءهای  3 و  4 تبصره 18 سهم 1402 و همچنین پرداخت تسهیلاتی از جمله تبصره 16و مشاغل خانگی که توسط شبکه بانکی پرداخت شده است، از کلیه متقاضیانی که دریافت‌کننده تسهیلات هستند تقاضا می‌شود در نزدیک‌ترین زمان ممکن نسبت به فعال کردن طرح اقتصادی خود اقدام کنند.

مولوی افزود: شرط بهره‌مندی از یارانه اختصاصی تسهیلات، فعال بودن طرح است که بلافاصله پس از دریافت تسهیلات کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی، از مکان طرحی که از تسهیلات استفاده کرده بازدید میدانی انجام داده و چنان چه طرح فعال باشد و تسهیلات به صورت هدفمند هزینه شده باشد به عنوان طرح فعال و مشمول دریافت یارانه معرفی می‌شود.

وی درخصوص جزء (3) تسهیلات تبصره ۱۸ سهم سال جاری، بیان کرد: از این محل بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است و متقاضیانی که تمایل دارند از این تسهیلات برای راه‌اندازی طرح‌های خود اشتغالی و کارفرمایی استفاده کنند لازم است در سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور تحت ذیل نظارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ثبت‌نام ابتدایی خود را انجام و به نهادهای حمایتی دارای سهمیه سال 1402مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: بعد از ثبت‌نام متقاضی، دستگاه اجرایی نسبت به بررسی طرح‌های پیشنهادی اقدام کرده و از طریق سامانه جامع تسهیلات استان به شبکه بانکی معرفی می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به مشاغل خرد و خانگی گفت: از ابتدای امسال در حوزه مشاغل خانگی تاکنون پنج هزار و ۶۰۰ مجوز در سطح استان صادر شده است.
مولوی افزود: از ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به استان، تاکنون ۱۲1 میلیارد تومان معادل ۹7 درصد آن به مشاغل خانگی پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha