​انعقاد تفاهمنامه‌ای برای توسعه سینمای استان مرکزی

رئیس سازمان سینمایی با استاندار استان مرکزی دیدار کرد و تفاهم‌نامه‌ای به منظور توسعه سینمای استان مرکزی نیز منعقد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی به مشکلات زیرساختی حوزه سینمایی کشور اشاره کرد و گفت: سینما یک ظرفیت مهم اجتماعی در حوزه فرهنگ است.

وی با بیان اینکه سینما حق معنوی و نیاز جامعه و مردم است افزود: مدیران باید به توسعه و تجهیز زیرساخت، و  هنرمندان به تولید محتوای مورد نیاز جامعه و مردم فکر کنند.

رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: باید از شرایط بالقوه و بالفعل صنعتی استان برای گسترش حوزه سینما و فرهنگ استفاده کنیم. این در حالی است که بسیاری از استان‌ها این گردش اقتصادی را ندارند.

به گفته وی، برخلاف شرایط عمومی مستعد استان مرکزی، متاسفانه سینماهای استان در طول سال‌های گذشته رو به افول بوده است در حالی که از نیروی انسانی کیفی مناسبی برخوردار است.

خزاعی با تاکید بر اینکه جهاد سینماسازی را امتداد می‌بخشیم عنوان کرد: سینما از تاثیرات و کارکردهایی برخوردار است که می‌تواند به رشد منافع ملی و امنیت اجتماعی و نشاط جامعه کمک کند.حیف است صنعت سینما در استان صنعتی کشور ضعیف باشد و در این زمینه لازم است دستگاه‌های اجرایی استان جدی‌تر پا پیش بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: در مدت دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ سالن سینمایی در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم، هنرمندان و خصوصا نسل جوان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به نیاز هنرمندان حوزه تئاتر و سینمای استان، گفت: با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم دولت مردمی سیزدهم، رفع مشکلات هنرمندان باید در اولویت برنامه‌های متولیان فرهنگ و مسئولان ارشد در استان‌ها قرار گیرد .

وی افتتاح پردیس سینمایی پروین اعتصامی مجموعه تفریحی هتل امیرکبیر اراک و رفع مشکلات و اختلافات مالکیتی سینما عصر جدید را از جمله اولویت‌های سفر به  استان مرکزی عنوان کرد.

خزاعی تاکید کرد: سازمان سینمایی کشور نسبت به حمایت از تولید فیلم‌های سینمایی خصوصا در زمینه تولید فیلم‌های دفاع مقدس در استان‌ها آماده همکاری است.

وی تصریح کرد: به دلیل صنعتی بودن استان مرکزی انتظار می‌رود تولید فیلم با موضوع رویدادهای ملی در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این دیدار فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی  گفت: به دلایل مختلف فرهنگ در استان مرکزی مظلوم واقع شده است و ارتباط بین فرهنگ و صنعت به طور کامل قطع گردیده است.

وی با بیان اینکه در یک‌سال اخیر سعی بر تقویت ارتباط بین صنعت و فرهنگ شده است، افزود: ساخت دو فیلم کربلایی کاظم ساروقی و بمباران ۵مرداد اراک با مشارکت سازمان صدا و سیما و صنایع بزرگ استان در دستور کار قرار دارد.

مخلص الائمه با بیان اینکه روز پنجم مرداد در استان مرکزی و شهر اراک به عنوان یک روز تاریخی ثبت شده است، خاطر نشان کرد: در این روز در سه مقطع ۲۰۰شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد:پروژه‌های نیمه تمام بزرگ فرهنگی در استان مرکزی بر گردن دولت سیزدهم افتاد و حتی بخشی از بودجه‌های عمرانی استان را بلعید این درحالی‌ است که هنوز برخی از آنها به پایان نرسیده است.

گفتنی است یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان،محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی و استان های سازمان سینمایی ،هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر،محمودی فر سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha