کد خبر: 211695
۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶

استاندار کرمان خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه اجرای شبکه فاضلاب شهری

استفاده از آب‌ های غیرمتعارف برای مصارف صنعتی
انعقاد تفاهم نامه اجرای شبکه فاضلاب شهری

استاندار کرمان گفت: تفاهم‌ نامه شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با سرمایه‌ گذاری حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای فاضلاب شهرهای رفسنجان، شهربابک، خرسند، خاتون‌ آباد و رابر به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در مراسم انعقاد تفاهم‌ نامه شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه، آب مهمترین نیاز زیرساختی برای توسعه است، عنوان کرد: بزرگترین مشکل استان کرمان، تامین آب است و برای اینکه بتوانیم طرح‌ های توسعه‌ صنعتی را در استان اجرا کنیم، باید به سمت استفاده از آب‌ های غیرمتعارف برویم.

وی به ظرفیت‌ های قانونی استفاده از آب‌های غیرمتعارف از جمله پساب اشاره داشت و افزود: خشکسالی‌ ها بر کشاورزی استان تاثیر گذاشته است و ما برای توسعه صنعتی باید تولید آب را از آب‌ های غیرمتعارف انجام دهیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: ظرفیت‌ های صنعتی و معدنی استان برای سرمایه‌ گذاری مطلوب است، اما نبود آب چالش ایجاد می‌ کند. با سرمایه‌ گذاری شرکت مس انگیزه‌ ای برای برنامه‌ های توسعه‌ صنعتی ایجاد می‌ شود.


فداکار تاکید کرد: ۵ درصد از ظرفیت آب تولیدی در این سرمایه‌ گذاری، سهم شهرداری‌ ها خواهد بود؛ که برای فضای سبز و نیازهای شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: این تفاهم نامه با سرمایه‌ گذاری حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای فاضلاب شهرهای رفسنجان، شهربابک، خرسند، خاتون‌ آباد و رابر به امضا رسید.

امیر خرمی‌شاد مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: نگاه شرکت ملی مس در این موضوع به مسئولیت‌های اجتماعی است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه‌ گذاری باید برای اجرای این طرح بزرگ انجام شود.


وی تصریح کرد: بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری است؛ که تا ۶ سال زمان می‌ برد و برکات زیادی برای مردم این پنج شهر و استان کرمان خواهد داشت.

علیرضا عبدیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز گفت: پساب یک آب غیرمتعارف پایدار است که برای صنعت می‌ تواند مفید باشد.


وی افزود: با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس، بند قانونی در بودجه قرار گرفت که صنایع از آب نامتعارف برای مصارف خود استفاده کنند.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از شناسایی ۴۴ صنعت با مصرف بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه‌ای از آب‌ های متعارف در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: سالانه ۷۷ میلیون متر مکعب از آب‌ های متعارف، مصرف این صنایع است.


عبدیان اظهار داشت: بر اساس سیاست‌ گذاری انجام شده مقرر شد؛ که ۴۵ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز این صنایع از محل آب انتقالی از خلیج فارس به کرمان و ۱۹.۵ میلیون مترمکعب آن از محل پساب شهرها دیده شود.


وی خاطرنشان ساخت: ۵ شهر رفسنجان و ۲۸ روستای آن، شهربابک، خرسند، خاتون‌ آباد و رابر، ۱۵ میلیون مترمکعب پساب دارند؛ که با اجرای این تفاهم‌ نامه در اختیار شرکت ملی مس قرار می‌گیرد./ استانداری کرمان

انعقاد تفاهم نامه اجرای شبکه فاضلاب شهری در ۵ شهر استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha