معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صدر جدول پایشGLN داروخانه های کشور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از پیشتازی دانشگاه در جدول پایش GLN داروخانه ها نسبت به سایر معاونت های غذا و دارو در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدجواد راعی» اظهار کرد: با پیگیری و تلاش کارشناسان حوزه نظارت دارو و امور داروخانه های این معاونت، ضمن بررسی فهرست داروخانه‌های تحت پوشش این دانشگاه در سامانه HIX و سامانه «تیتک»، کد GLN بیش از 800 داروخانه به طور کامل تعیین وضعیت و پیامک این فرآیند به مسوول فنی داروخانه مربوطه ارسال شده است.

او افزود: با اجرایی شدن سامانه «تیتک»، اهدافی مانند نظارت بر زنجیره تامین، توزیع، عرضه محصولات سلامت محور (دارو و فراورده های طبیعی گیاهی و سنتی، غذا، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات و ملزومات پزشکی) در سطح کشور، ایجاد نظام رهگیری و ردیابی محصولات سلامت محور در طول زنجیره، ایجاد نظام پایش و کنترل کیفی و کمی محصولات سلامت محور، ایجاد سیستم واکنش سریع و فراخوان محصولات نامنطبق در سراسر کشور در تمامی سطوح، جلوگیری از قاچاق دارو، مورد توجه و پایش سازمان غذا و دارو قرار گرفت.

دکتر راعی ادامه داد: شرکت ‌های پخش دارو تنها می توانند به داروخانه‌ هایی که اقلام سلامت محور دریافت کرده اند، دارو عرضه کنند و رصد و پیگیری چرخه توزیع دارو از تولید کننده تا داروخانه، با ثبت کد GLN در سامانه تیتک قابل مشاهده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شهروندان خواست تا انتقادات، شکایات و مشکلات دارویی خود را علاوه بر سامانه تلفنی 190، از طریق شماره تلفن پیامکی 32122240 با کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha