کد خبر: 211937
۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
"نرسیده به انقلاب" در شبکه تهران

مستند تحلیلی – روایی "نرسیده به انقلاب" به کارگردانی علیرضا خوشنویس و تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی ویژه دهه مبارک فجر هر شب ساعت 22 از قاب شبکه تهران تماشایی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، این مستند با محوریت بررسی وقایع منتهی به انقلاب در سال های 56 و 57 در آیینه اسناد منتشر نشده بریتانیاست که به روایت سید مجید تفرشی پژوهشگر و کارشناس به مدت 30 دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

"نرسیده به انقلاب" به واکاوی تحولات ایران از نگاه دیپلمات‌ها و کارشناسان دولت بریتانیا در سال 1357 می پردازد.

این مستند تحلیلی – سیاسی همچنین سعی دارد، در قسمت های مختلف به زوایای پنهان و تاریک تاریخ ایران در دوره انقلاب بپردازد و موضوعاتی همچون آسیب شناسی عملکرد سیستم وزارت خارجه بریتانیا در پیش بینی انقلاب، عملکرد مطبوعات انگلیسی و بی بی سی، حقوق بشر در ایران و روابط اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی ایران و انگلیس را تحلیل و تبیین نماید. روابط ویژه آنتونی پارسونز، سفیر وقت بریتانیا در ایران با شاه یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این مستند است.

موضوع مهم دیگر این اسناد پرسش درباره آینده تحولات ایران در پاییز و زمستان سال ۵۷ است و اینکه آیا انگلیسی‌ها انقلاب ایران را پیش‌بینی می‌کردند و آیا از آن حمایت کرده‌اند؟

علاوه بر اسناد محرمانه، آرشیوهای تصویری و صوتی کمیابی در این مجموعه به نمایش درخواهد آمد.

این مستند تحلیلی کاری از گروه تولیدات غیر نمایشی مرکز سیمرغ است که در 26 قسمت به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی، کارگردانی علیرضا خوشنویس، تدوین مهدی سهرابی، تصویربرداری ابوالفضل آبشت و آهنگسازی علی گرگین از شبکه تهران تماشایی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha