آیین نکوداشت مادران نمونه در شیراز برگزار شد

نخستین آیین نکوداشت و تجلیل از مادران نمونه و سرپرست خانواده (اسطوره‌های صبر) با همکاری بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه (عج) در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، استاندار فارس جمعه در این آیین، ضمن تاکید بر لزوم توجه و قدرشناسی شخصیت های الگویی جامعه، گفت: از جمله این الگوها حضرت فاطمه (س)؛ که در طول تاریخ بشر زنی به مقام او نرسیده و نه تنها در بین زنان بلکه برای مردان عالم هم آنجا که پیامبر (ص) او را ‘ام ابیها’ مادر پدر خویش می خواند است.

دکتر محمد هادی ایمانیه، با اشاره به شان و جایگاه مادر افزود: دعای مادر از موانع اجابت دعا می گذرد و روایتی از پیامبر (ص) است که می فرمایند هرجا که نیاز است دعای ما مستجاب شود می توانیم از مادران بخواهیم که برای ما دعا کنند.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در جای دیگر می گویند کسی که پای مادر خود را می بوسد مانند این است که آستانه خانه خدا را بوسیده یا کسی که قبر والدین خود را در هر جمعه زیارت کند گناهان او بخشوده می شود و از جمله نیکوکاران نوشته خواهد شد.

استاندار فارس اظهار کرد: امام علی (ع) نیز در این باره می فرمایند که بزرگترین و مهمترین تکلیف الهی نیکی به پدر و مادر است و بنابراین باید قدردان پدر و مادر خویش باشیم.

دکتر ایمانیه گفت: جامعه ما نیازمند فرزندانی است که پرورش یافته دامان ارزشمند چنین مادران نمونه ای هستند.

وی افزود: یکی از نویسندگان آمریکایی در کتابی 100 نفر از چهره های تاثیرگذار تاریخ بشر را رتبه بندی کرده که اولین نفر را نام پیامبر اسلام (ص) آورده است و ما باید اینگونه شخیصت ها را قدر بدانیم و به الگوهای دیگر متوسل نشویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha