انسان‌رسانه‌ها از فرصت صفحات اجتماعی برای ترویج کتابخوانی بهره ببرند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به دست‌اندرکاران و شرکت کنندگان آئین پایانی بیست‌ویکمین جشنواره هنر و رسانه پیامی تصویری صادر کرد و تاکید کرد: اگر فعالیت فرهنگی را با حمایت و پوشش خلاقانه رسانه‌ای همراه کنیم حتما آثار بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، متن کامل پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«ایام و لیالی نورانی ماه رجب که بحمدالله امسال هم توفیق درک آن را پیدا کردیم، گرامی می داریم؛ از خداوند متعال مسئلت می کنم به همه جامعه فرهنگی و رسانه ای و به همه ما توفیق بهره‌مندی بیشتر از این ایام پربرکت را عنایت بفرماید.

از همه عزیزان و دست‌اندرکاران جشنواره ۲۱ هنر و رسانه که این جشنواره را برگزار کردند تشکر می کنم.

خیلی دوست داشتم به صورت حضوری در محضر شما حاضر شوم ولی به دلیل تقارن زمانی اختتامیه جشنواره هنر و رسانه با جلسه کمیسیون فرهنگی دولت که مسئولیتش با بنده است، نتوانستم در آیین اختتامیه حضور پیدا کنم.

با قدردانستن این فرصت ضمن سپاس از تلاش‌ عزیزانی که برای برپایی این جشنواره تلاش کردند به شکلی ویژه از اهالی فرهنگ و هنر که آثار ارزنده خود را به این جشنواره ارسال کردند، تشکر کنم.

نزدیک به ۱۵۰۰ اثر به این جشنواره رسیده است و بیش‌ از شصت درصد آثار برای نخستین بار است که رونمایی می شود که جای خوشبختی دارد.

جامعه رسانه‌ای مثل خانواده‌ای منسجم در حوزه فرهنگ و هنر عمل می کند با این وجود نیاز داریم انسجام این خانواده بیشتر شود؛ جنس کار در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه واحد است و علاوه بر آن از  مخاطبان فرهیخته‌ای  بهره می‌برد.

اگر فعالیت فرهنگی را با حمایت و پوشش خلاقانه رسانه ای همراه کنیم آثار تولیدی حتما بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

بحمدالله جامعه ما کتاب محور است؛ هرجایی از کشور حضور پیدا می کنیم بخشی از مطالبه مردم مربوط به ایجاد فضاها و زیرساخت های مربوط به کتاب است؛ چه کتابخانه سیار و چه کتابخانه عمومی. به همین دلیل اشتیاق بالای مردم فضا را برای کار ‌رسانه ای در این زمینه بیشتر فراهم می کند.

از مجموعه رسانه های تصویری و شنیداری، اعم از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و انسان‌رسانه‌ها که در این حوزه فعال هستند تشکر می کنم.

تلاش می کنم در صفحات شخصی خودم در شبکه های مجازی به صورت ادواری و مناسبت محور، کتاب‌های خواندنی را به مخاطبان عزیز معرفی کنم. همه انسان‌رسانه‌هایی هم که مخاطبان زیادی دارند و مورد اقبال مردم هستند نیز از  فرصتی که برایشان مهیا شده است برای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند.

همکاران ما در بخش‌های رسانه‌ای، معاونت امور رسانه و تبلیغات و معاونت امور فرهنگی حوزه کتاب انشاالله با تعاملی بهتر و قوی‌تر این فضای رسانه‌ای را حمایت کنند، مورد توجه قرار دهند و از همکاران و خبرنگاران حوزه کتاب به شکلی ویژه پشتیبانی کنند.

باز هم از همه این عزیزان و خبرنگاران حوزه فرهنگ به‌ویژه حوزه کتاب که با غیرت و تعصب فعالیت‌های حوزه کتاب را مورد حمایت قرار می دهند به شکل ویژه تشکر می کنم و برای همه شما آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

انشاالله سالیان سال این جشنواره پرشورتر، باشکوه‌تر، با عظمت‌تر و با حوزه تاثیرگذاری فراوان‌تر مواهب زیادی را نصیب حوزه کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی کند. انشاالله»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha