کد خبر: 212288
۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
تدوین لایحه تغییر اقلیم در دولت سیزدهم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم که صبح امروز دوشنبه نهم بهمن ماه برگزار شد، گفت: امروز تغییر اقلیم در جهان به عنوان یکی از چالش‌ها و همچنین یکی از فرصت‌های تاریخی جهت تحول بنیادین در توسعه فناوری‌های حوزه تولید انرژی در هزاره حاضر مطرح است.

وزیر راه و شهرسازی یکی از سیاست‌های راهبردی ایران برای مقابله با آثار تغییر اقلیم را گسترش اقتصاد سبز با رونق صنایع کم کربن و اصلاح الگوی تولید دانست و گفت: لایحه تغییر اقلیم در همین راستا توسط دولت سیزدهم تهیه شده است.

 بذرپاش نقش کشورهای مختلف در مقابله با تغییر اقلیم را متفاوت دانست و افزود: با توجه به پیشرفت و توسعه روزافزون کشور ایران در زمینه‌های مختلف، لازم است پیوست زیست محیطی هر کدام از پروژه‌های توسعه‌ای تهیه شود تا اقلیم کشور دستخوش تغییرات کمتری شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی یکی از اقدامات مهم در این بخش برگزاری کنفرانس‌های علمی با حضور محققین و سیاستگذاران به منظور آگاهی بخشی و افزایش ظرفیت‌های علمی کشور در جهت مقابله با آثار تغییر اقلیم است.

بذرپاش در پایان تاکید کرد: با نگاه به ظرفیت‌های ملی و بومی و استفاده از تجربیات و تحقیقات دانشمندان و جوانان نخبه کشور، می‌توانیم تهدیدات ناشی از تغییر اقلیم را به فرصت‌هایی برای ایجاد تحول در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و به تبع جامعه بشری تبدیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha