ناتوانی ناوهای انگلیس در حملات موشکی به اهداف یمن

رسانه‌ها روز دوشنبه گزارش کردند ناوهای انگلیس در دریای سرخ به سامانه‌های موشکی برای حمله به نیروهای مسلح یمن مجهز نیستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)منابع خبری روز دوشنبه در تحلیل‌هایی نوشتند که کشتی‌های نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ فاقد سامانه‌های موشکی برای هدف قرار دادن اهداف زمینی در یمن هستند .

به گزارش وبگاه «نیوعرب» این مشکل هواپیماهای جنگی نیروی انگلیس را مجبور می‌کند هزاران مایل را برای ضربه زدن به نیروهای مسلح یمن طی کنند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح دوشنبه، از حمله نیروی دریایی این کشور به یک کشتی آمریکایی خبر داد.

یحیی سریع اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک کشتی متعلق به نیروی دریایی آمریکا را در خلیج عدن هدف حمله قرار داده است.

روزنامه «دیلی تلگراف» نیز گزارش داد که بیشتر حملات تلافی جویانه به نیروهای مسلح یمن توسط ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا مجهز به موشک های هدایت شونده «تاماهاوک» انجام شده است که از نظر قابلیت تهاجمی برتری قابل توجهی نسبت به نیروهای دریایی انگلیس دارند.

یک مقام وزات دفاع انگلیس گفت که ناو این کشورمستقر در دریای سرخ، یک ناوشکن دفاع هوایی است. نقش اصلی آن مقابله با پهپادهای نیروهای مسلح یمن است تسلیحات اولیه  این کشتی متشکل از توپخانه ثابت است.

ناتوانی کشتی‌های نیروی دریایی  انگلیس در حمله به نیروهای مسلح یمن، هواپیماهای جنگی انگلیسی مستقر در قبرس را مجبور کرد تا یک سفر رفت و برگشت طاقت‌فرسا ۴۵۰۰ کیلومتری را برای بمباران اهداف در یمن انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha