مهم‌ترین وظیفه دولت بهبود فضای کسب و کار است

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور فرمودند: مهم‌ترین وظیفه دولت، بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع آن است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: نمایشگاهی که دیروز ما توفیق پیدا کردیم دیدیم، نمایشگاه بسیار شوق‌آور و برجسته‌ای بود. تصور می‌کنم که می‌توانیم این نمایشگاه دیروز را نمونه‌ای از نمایش اقتدار علمی و فناوری کشور معرفی کنیم.

ایشان ادامه دادند: آن حقیقتی که به طور روشن انسان آن را مشاهده می‌کند، این است که بنگاه‌های بخش خصوصی تولیدی کشور ما رشد چشمگیری داشتند. مهم‌ترین وظیفه دولت، بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع آن است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه تاکید فرمودند: بنگاه‌های تولیدی بزرگ کشور ما رشد چشمگیری داشتند. این خیلی پرمعنا است و نشان دهنده وجود بخش خصوصی توانا و قدرتمند در کشور است.

ایشان در ادامه فرمودند: نظارت دولت بر بخش خصوصی قابل اغماض نیست و حتمی است اما دخالت را نفی می‌کنیم.

مقام معظم رهبری ادامه دادند: اختلافات میان بخش دولتی و بخش خصوصی را رئیس محترم جمهور با مشورت هیأت دولت حل کند.

ایشان تاکید کردند: رشد نقدینگی باید متوقف بشود. کمااینکه تلاش کردند یک مقداری هم تأثیر داشته و رشد نقدینگی کم شده. یکی از مشکلات کشور رشد نقدینگی است. خب، وقتی که ما در این زمینه به سیاست‌های انقباضی رومی‌آوریم، طبیعتاً منابعی که بانک‌ها در اختیار فعالان اقتصادی می‌گذارند محدود می‌شود. بانک مرکزی باید جوری مدیریت کنند کار را، این جور نباشد که حالا شرکت‌های دولتی بیایند همین سهم محدود منابعی را که بناست بانک‌ها بدهند، شرکت‌های دولتی بردارند ببرند، یا شرکت‌های خاص بردارند ببرند، شرکت‌هایی که افرادش زرنگترند، دست و پا دارترند، ارتباطات بیشتری دارند. این جور نباشد. این مدیریت لازم دارد. یک مدیریت، یعنی رعایت عدالت به معنای واقعی کلمه اینجا لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha