فیلمهای منتخب جشنواره فجر در سینماهای اردبیل اکران می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اکران تعدادی از فیلم های منتخب جشنوراه فیلم فجر امسال در سینماهای اردبیل از حضور هنرمندان استان در جشنواره های تأتر، نقاشی، حجم، عکس و ویدئوآرت فجر خبر داد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، امیر رجبی ۹ بهمن در جمع خبرنگاران و در آیین رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنوراه هنرهای تجسمی با عنوان تجسم هنر گفت: جشنواره هنرهای تجسمی استان اردبیل با دبیری بهرام بابایی از ۱۱ الی ۲۱ بهمن در مجتمع فدک برگزار میشود.


وی عنوان کرد: ۴۵ اثر تجسمی از ۱۰ هنرمند استان در رشته های نقاشی، حجم، عکاسی، سفالگری، نگارگری، نقاشی خط، کاریکاتور و خوشنویسی در این جشنواره شرکت دارند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اکران فیلم های منتخب در مراکز استانهای کشور از ۱۶ الی ۲۲ بهمن آغاز خواهد شد، بیان کرد: ۱۶ فیلم منتخب جشنواره در سینماهای انقلاب و قدس در سه سئانس اکران می شود.


رجبی به برپایی میزگردهای نقد و گفتگوی هنرمندان در جوار اکران فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: خرید بلیط فیلم ها بصورت اینترنتی از سایت‌های معرفی شده می باشد.


این مقام مسئول فرهنگی استان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنوراه تأتر مرزداران در شهرستان بیله سوار در روزهای ۱۹ الی ۲۱ بهمن با عنوان مرزداری و مرزبانی خبر داد و افزود: در این جشنواره ۴۹ اثر نمایشی در بخش های صحنه ای و خیابانی از استانهای اردبیل، قزوین، کرمانشاه، کردستان و مرند و ماهشهر روی صحنه خواهد رفت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جشنواره مرزداران می تواند به برند هنری استان اردبیل تبدیل شود و میزبانی شهرستان بیله سوار به جهت مرزی بودن و مقاومت مردمی در سالهای گذشته در برابر بیگانگان بوده است.


رجبی اظهار کرد: احمد شیخ زاده در بخش تأتر، زهرا حیدری در نقاشی، موسی عبدی در رشته حجم، سجاد دادپور در بخش عکس و ویدئوآرت منتخبان استان در جشنواره فجر امسال هستند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین از برگزاری جشنوراه شعر فجر در روز ۱۲ بهمن خبر داد و اضافه کرد: این اداره کل در سال جاری حمایت های متعددی را برای برگزاری کنسرت در اردبیل انجام داده است و تلاش داریم در ایام بهمن ماه کنسرت موسیقی سنتی و اصیل آذری و ایرانی اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha