افزایش میزان ترانزیت کالا در پنج سال آینده به سه برابر

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن با بیان اینکه الگوهای ما در دفاع مقدس و حوزه های دفاعی و امنیتی، امروز در حوزه اقتصاد به ما کمک می‌ کند، گفت: میزان ترانزیت کالا در پنج سال آینده به سه برابر افزایش می‌ یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر «داود منظور»، در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن که در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی، درگیر تهدیدات امنیتی هم هستیم و دشمنان تلاش می‌کنند با تهدید امنیت کشور جلوی رشد و شکوفایی ملی و اقتصادی را سد کنند.


وی افزود: خوشبختانه توانمندی نظامی و امنیتی به گونه‌ ای است؛ که هر تهدیدی را به یک فرصت بزرگ تبدیل می‌ کند و از افتخارات انقلاب، خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و ظرفیت‌ های دفاعی است و کشورمان در حوزه صنایع دفاعی دریایی به کشورهای برتر دنیا شانه می‌ زند.


معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه الگوی ما در دفاع مقدس و در حوزه دفاعی و امنیتی امروز در حوزه اقتصاد کمک می‌ کند، گفت: امیدواریم پیشرفت اقتصاد و بهبود شرایط مردم را به گونه‌ ای فراهم کند، که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم.

ظرفیت‌های منابع طبیعی و معدنی کشور بی‌نظیر است


دکتر منظور گفت: ظرفیت‌ های منابع طبیعی و معدنی کشور بی‌ نظیر است و ایران دارای رتبه اول ذخایر نفت و گاز است؛ که حتماً از این مزیت‌ ها به عنوان پیشران توسعه کشور باید بهره گرفت.


وی با بیان اینکه صنعت نفت امروز به یک صنعت بومی تبدیل شده که مهندسان با توان و ظرفیت داخلی این صنعت مهم را پیش می‌ برند، اظهار داشت: از معدود کشورهایی هستیم؛ که پهنه وسیع معدنی در اختیار داریم و با توسعه معدن در تولید فلزات پایه و دیگر محصولات معدنی کرمان رتبه اول کشور را دارد.


معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل زنجیره ارزش و تلاش برای پیوند معادن و بخش‌ های پایین‌ دستی، زنجیره تولید را تقویت و تکمیل کنیم.


دکتر منظور از تکمیل، بهسازی و تقویت راه‌های مواصلاتی و استفاده از ظرفیت اقتصاد کشور در ترانزیت کالا خبر داد و ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله میزان ترانزیت کالا را در ۵ سال آینده به سه برابر ۳۰ میلیون تن افزایش دهیم.


وی با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌ ها و مدارس و طرح‌ های نیمه تمام جزء مصوبات سفر رئیس جمهور است؛ که به جد دنبال می‌ شود، تاکید کرد: کرمان از کانون‌ های اصلی آموزش عالی در کشور است و دانشگاه‌ هایی از این استان در رتبه بندی‌ های جهانی است؛ که برای توسعه آموزش عالی و تربیت نسل جدید دانش آموختگان یک فرصت و ظرفیت ممتاز است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور؛ ساخت کتابخانه‌ ها و فرهنگسراها در کنار تکمیل حوزه‌ های علمیه و خانه‌ های عالم در پیشرفت حوزه فرهنگ را جزء اولویت‌ های مهم دانست ‌و تاکید کرد: تلاش می‌ کنیم با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این یک ماه و ۴ هزار میلیارد تومان برای سال آینده، مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان را به نتیجه برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha