در مورد سینوزیت آلرژیک بیشتر بدانیم

عامل اصلی در ابتلا به سینوزیت، آلرژیک، یا آلرژی ناشی از عفونت سینوس است؛ ابتلا به برخی از ویروس ها و سرماخوردگی های مختلف باعث بروز عفونت سینوسی می شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، بعضی از آلرژی ها و حساسیت های درمان نشده با عوامل آلرژی زا یا آلرژن ها و حتی وجود پولیپ بینی می تواند باعث گرفتگی سینوس ها شود.

گرفتگی سینوس ها نیز باعث رشد باکتری ها و بروز عفونت خواهد شد. بروز این علائم پس از مواجهه با عامل حساسیت زا یا با آغاز فصول به خصوصی مانند پاییز و بهار بیشتر می شود.

علائم سینوزیت پیشانی بسیار زیاد است و بیشتر آنها با علائم و نشانه های سینوزیت مزمن و حاد یکی است. از مهم ترین علائم سینوزیت آلرژیک: احساس درد و گرفتگی در ناحیه صورت، بینی و پیشانی، داشتن ترشحات غلیط و بد رنگ که عموماً زرد رنگ بوده یا به رنگ سبز و قهوه ای در می آیند.

بروز سرگیجه هنگام ابتلا به سینوزیت و حالت تهوع، ایجاد تورم در ناحیه صورت به خصوص چشم ها و احساس تب و لرز و بالا رفتن حرارت بدن می باشد.

در بسیاری از موارد سینوزیت های باکتریایی به وسیله مصرف آنتی بیوتیک ها، قابل درمان می باشند. اما در برخی از موارد نادر و زمانیکه درمان های دارویی کارساز نباشند، جراحی می تواند به عنوان درمانی موثر برای مشکلات سینوس کودکان تجویز گردد.

سینوس های کودکان تا سن 10 سالگی به تکامل می رسند. هر چند کوچک ولی بخش هایی از سینوس در هنگام تولد وجود دارند.

همانند سینوزیت بزرگسالان، تشخیص سینوزیت در کودکان نیز می تواند دشوار باشد. زیرا علائم این عارضه کاملاً مشابه سایر بیماری ها همچون آلرژی می باشد.

اگر یکی از علائم تب بالا، درد شدید و ناگهانی در صورت و پیشانی، دوبینی با اختلال بینایی، تورم و قرمزی اطراف یک یا هر دو چشم را داشته باشید بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

دکتر «سید حسام الدین نبوی زاده» فوق تخصصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha