سینمای کودک و نوجوان، سینمای گیشه و فروش نیست

حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی «میرو» گفت نگاه به سینمای کودک و نوجوان در همه جای دنیا حمایتی است و سینمای گیشه و فروش نیست.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، حسین ریگی درباره بازخوردهایی که تا کنون از فیلمش در سینماهای مردمی گرفته است، توضیح داد: طی روزهای گذشته فیلم «میرو» در دو سینما نمایش داده شده است و بازخوردهای مثبتی از آن گرفتم. ارتباط برقرار کردن با فیلم‌های ژانر کودک و نوجوان کمی دشوار است، در عین حال ذائقه تماشاگران هم کمی سنگین است با این حال مخاطبان ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردند.

او در پاسخ به این پرسش که فیلم‌های قبلی شما در جغرافیای سیستان و بلوچستان و در راستای معرفی این منطقه نیز بوده است، فکر می‌کنید تا چه اندازه در تغییر نگاه مخاطب با توجه به تبلیغات منفی که درباره سیستان و بلوچستان وجود داشته، تاثیر گذار بوده‌اید، گفت: از سال ۵۴ تاکنون در سیستان و بلوچستان فیلم ساخته می‌شود و در همه آنها نگاه دیگری به سیستان و بلوچستان مانند قاچاق مواد مخدر و امثالهم وجود داشته است. اینکه یک فیلمساز بخواهد تغییرات در این نگاه به وجود بیاورد کار دشواری است اما حداقل در ۵ سال گذشته این اتفاق افتاده است چرا که می‌بینیم در حال حاضر دو سریال و چند فیلم سینمایی در این خطه در حال ساخت است. این امر نشان می‌دهد من و همکارانم در حوزه مستند و فیلمسازی توانستیم نگاه قبلی را به سمت دیگری ببریم.

این کارگردان افزود: هر کسی که فیلم، پوستر یا تیزر فیلم من را دیده، گفته است که چقدر این استان جذابیت دارد و برای سفر به این نقطه تمایل نشان داده است.

ریگی درباره انتخاب اغلب بازیگران محلی در فیلم سینمایی «میرو» و تاثیر آن در فروش گیشه نیز اظهار کرد: تجربه ثابت کرده، به جز معدود فیلم‌های ساخته شده در ژانر کودک و نوجوان، مابقی فیلم‌های ساخته شده در سینمای کودک فروش چندانی نداشتند. فیلم‌های ساخته شده در ژانر کودک و نوجوان مخاطبان خاص خودشان را دارند و ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که سینمای کودک در برابر سینمای اجتماعی فروش داشته باشد. نگاه به سینمای کودک و نوجوان در همه جای دنیا حمایتی است و سینمای گیشه و فروش نیست.

فیلم «میرو» ساخته حسین ریگی یکی از آثار سینمایی حاضر در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است که داستانی درباره مقاومت مردم سیستان در ۸ سال دفاع مقدس را روایت می‌کند. این فیلم در دومین سانس از چهارمین روز جشنواره اکران شد.

انتهای پیام /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha