کد خبر: 212736
۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۸
سرمربی چین بازیکنانش را متهم کرد!

الکساندر یانکوویچ، سرمربی سابق تیم ملی چین، دلیل حذف این تیم از جام ملت‌های آسیا را فاش کرد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)، یانکوویچ،‌ سرمربی چین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، در گفت‌وگو با رسانه چینی Sohu مسائل جنجالی‌ای افشا کرده است.

چین در جام ملت‌های امسال از ۳ بازی‌اش ۲ مساوی بدون گل و یک باخت داشت و در همان مرحله گروهی از جام کنار رفت. این اولین بار از سال ۱۹۷۶ بود که چین در هیچکدام از سه بازی دور گروهی جام ملت‌ها موفق به پیروزی نشده بود.

با این عملکرد ضعیف آنها دو روز پیش این سرمربی را اخراج کردند. چین در بازی اول و دوم به تساوی بدون گل رسید. آنها در بازی با تاجیکستان ۱۰ شوت زدند اما فقط دو شوت خطرناک داشتند. در بازی بعدی مقابل لبنان هم از ۱۵ ضربه، ۷ شوت داخل چارچوب داشتند و درنهایت در آخرین بازی برابر قطر فقط دو شوت داخل چارچوب داشتند و متحمل شکست ۱-۰ شدند.

در نهایت چین تصمیم گرفت راهش را از یانکوویچ جدا کند. او که از تیم ملی چین کنار رفته حالا در گفتگویی دلایل حذف تیمش از جام ملت‌ها را توضیح داده است.

او گفت: «اول اینکه تیم ملی برای بازیکنان چینی جذابیت ندارد. آنها حتی فکر می‌کنند اگر در تیم ملی مصدوم شوند، این اتفاق روی دستمزدشان در لیگ تاثیر منفی می‌گذارد.

آنها در تیم ملی فاقد روحیه جنگندگی و شور و شوق برای بازی هستند. یکی دیگر از مشکلات آنها این است که دانش تاکتیکی و توانایی اجرای آن در زمین را ندارند. آنها باید دانش پایه داشته باشند.»

این مربی در آخر به‌صورت مستقیم نام چند بازیکن را که کم‌کاری کرده‌اند افشا کرد. او از ژو چینجی، ژانگ لینفنگ، لیو بین‌بین و وو لی نام برد و فکر می‌کند که آنها به او خیانت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha