شناسایی 17 محدوده معدن طلا در خراسان جنوبی

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان جنوبی ۱۷ محدوده جدید امیدبخش طلا در استان خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمد موثقی‌نیا در مراسم کلنگ‌زنی احداث کارخانه فلوتاسیون معدن طلای شادان، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بخش خصوصی بیشتری را برای استان جذب کنیم.

وی افزود: مقادیر هنگفتی در حوزه زیرساخت‌های برق و جاده‌ها سرمایه‌گذاری شده اما کفاف معادن ما را نمی‌دهد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بیان کرد: معدن طلای خونیک در شهرستان خوسف طی یک سال آینده و کارخانه شمش طلا طی ۲ سال آینده افتتاح خواهد شد.

موثقی‌نیا تصریح کرد: در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان جنوبی ۱۷ محدوده جدید امیدبخش طلا در استان خراسان جنوبی شناسایی شد.

وی ادامه داد: مجموع ذخایر قطعی ثبت شده هفت معدن طلای استان ۶۴ میلیون تن بوده و این معادن شامل شادان، هیرد، ماهرآباد، گودکان، خونیک، خدا آفرید و جانجا است.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، معدن را از موضوعات اولویت‌دار مسوولان ارشد کشور دانست و گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی کارخانه شمش طلای خونیک در خراسان جنوبی بودیم که این پروژه در راستای توسعه صنایع معدنی پیگیری می‌شود.

موثقی‌نیا با تأکید بر اینکه توسعه معدنی گام مهمی برای ثروت افزایی در کشور تلقی می‌شود، اظهار داشت مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده‌اند در حوزه صنایع معدنی باید اقدامات بیشتری صورت گیرد و ما نیز این هدف را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی هشت پیمانکار معدنی در مراحل مختلف اکتشاف تا بهره‌برداری و فرآوری محصولات معدنی فعال هستند و به صورت طبیعی خود را موظف به توسعه معدنی با نگاه ویژه به استان‌های کم برخوردار می‌دانیم.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه برخی از معادن کشور هنوز به مرحله اکتشاف نرسیده است، گفت: ما مقدمات زیرساختی را برای فعال شدن این قبیل معادن فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha