عراق ۸ بانک محلی این کشور را از تعاملات دلاری منع کرد

بانک مرکزی عراق پس از سفر یک مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا به این کشور داد و ستد دلار برای ۸ بانک محلی این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)عراق روز یکشنبه هشت بانک تجاری محلی را از معامله با دلار آمریکا به عنوان بخشی از اقدامات این کشور برای محدود کردن کلاهبرداری، پولشویی و سایر استفاده‌های غیرقانونی از دلار منع کرد.

به گزارش رویترز، این اقدام چند روز پس از سفر یک مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا به عراق صورت گرفت و پس از آن دولت عراق از دسترسی این بانک‌ها به داد و ستد روزانه دلار که توسط بانک مرکزی عراق به عنوان منبع اصلی ارز صورت می‌گیرد، جلوگیری کرد.

در سندی از بانک مرکزی عراق فهرستی از بانک‌های ممنوعه ذکر شده است که عبارتند از: بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی آشور، بانک سرمایه‌گذاری عراق، بانک اتحادیه عراق، بانک بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه اسلامی کردستان، بانک الهدی، بانک سرمایه‌گذاری و دارایی اسلامی جنوب، بانک اسلامی عرب و بانک تجارت حمورابی.

بانک مرکزی می‌گوید بانک‌هایی که از معامله با دلار منع شده‌اند، اجازه ادامه فعالیت دارند و می‌توانند معاملات خود را با سایر ارزها انجام دهند.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در اینباره گفت: ما از اقدامات مستمر بانک مرکزی عراق برای محافظت از سیستم مالی عراق در برابر سو استفاده که منجر به دستیابی بانک‌های قانونی عراق به ارتباط بین‌المللی از طریق روابط بانکی سازگار شده است، تمجید می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha