استفاده از شوخی‌های رکیک برای گرفتن خنده در«صبحانه با زرافه‌ها»

رضایی عنوان کرد: فیلم صبحانه با زرافه‌ها از سروش صحت خیلی عقب‌تر است و نوآوری جدیدی نداشته و مبتنی بر سابقه است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو؛ منتظری، کارشناس و منتقد سینما در برنامه «سودای سیمرغ» ویژه نقد و بررسی آثار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر بیان داشت: سروش صحت در فیلم صبحانه با زرافه‌ها از بهترین خود فاصله گرفته است.

وی افزود: معمولا آثار سروش صحت موجب دو دستگی خیلی موافق و خیلی مخالف می‌شود ولی در فیلم صبحانه با زرافه‌ها سروش صحت با کاراکتر خاص و جهان بینی خود مقداری از اصول خود دور شده است.

*** استفاده از شوخی‌های رکیک برای گرفتن خنده در «صبحانه با زرافه‌ها»

رضایی اظهار داشت: فیلم صبحانه با زرافه‌ها شوخی‌های رکیک دارد ولی قصه و داستان بر پایه شوخی‌های رکیک نیست و بیشتر برای کشش بیشتر داستان و گرفتن خنده از شوخی‌های رکیک استفاده شده است.

این منتقد سینما با تاکید بر اینکه این فیلم مجموعه‌ای از موقعیت‌ها است، بیان داشت: هنر فیلم به گونه‌ای است که با مفاهیم جدی زندگی شوخی می‌کنند و یک سری واقعیت که افراد در بیان نمی‌خواهند به آن بپردازند به بازی گرفته می‌شود و تنه‌ای به واقعیت می‌زند.

محمدجواد فراهانی، منتقد سینما نیز در این برنامه بیان داشت: اکنون دو فیلم قابل تامل در جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شده که فیلم «صبحانه با زرافه ها» یک روایت خطی پست مدرن و فیلم « تمساح خونی» یک روایت خطی مبتنی بر ژانر است.

*** صبحانه با زرافه‌ها بلوغ و نبوغ بیان سینمایی سروش صحت

وی افزود: بیان سینمایی سروش صحت در روندی که طی کرده و به فیلم «جهان با من برقص» رسیده در فیلم «صبحانه با زرافه ها» بلوغ و نبوغ خود را نشان داده و فیلم صبحانه با زرافه‌ها فیلمنامه خوبی دارد.

فراهانی اظهار داشت: فیلم صبحانه با زرافه‌ها ۵ کاراکتر محوری دارد که داستان از زاویه دید هر کدام تعریف می‌شود و کیفیت بازی هر کدام فرق می‌کند و بیژن بنفشه خواه و هادی حجازی فر از سه کاراکتر دیگر جلوتر هستند.

این منتقد سینما تصریح کرد: در فیلم صبحانه با زرافه‌ها مانند فیلم جهان با من برقص که بی اهمیتی نسبت به مرگ دیده می‌شود در این فیلم هم صحت می‌خواهد بگوید، که ما حتی با چالشی ترین اتفاقات مجبور به زندگی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha