کد خبر: 212795
۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
گانتز به دنبال براندازی نتانیاهو است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که عضو شورای جنگی رژیم صهیونیستی به دنبال تحریک وزرای کابینه و نمایندگان کنیست رژیم صهیونیستی برای براندازی بنیامین نتانیاهو است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که نمایندگانی از طرف بنی گانتز عضو شورای جنگی رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت سابق این رژیم تلاش دارند وزرا و اعضای کنیست از حزب لیکود را به براندازی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تغییر ترکیب کابینه در این دور از کنیست قانع کنند.

بنا بر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، نمایندگان گانتز به اعضای مختلف حزب لیکود پیشنهاد رسیدن به پست نخست‌وزیری را داده‌اند و تعیین گانتز در این پست را مطرح نکرده‌اند. ایده اساسی که این نمایندگان ارائه می‌دهند، تعیین نامزد مورد توافق برای یک دوره مشخص بدون رقابت در آینده برای ریاست حزب لیکود است.

اطرافیان گانتز هیچ واکنشی نسبت به این موضوع از خود نشان نداده‌اند.

در حالی که طی هفته‌های اخیر اخبار متوالی از تشدید اختلافات بین بنی گانتز و یواف گالانت وزیر جنگ این رژیم با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، با فرسایشی شدن دامنه جنگ در غزه عمق این اختلافات بیشتر شده است.

در پی شکست رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف جنگ، اختلافات و تنش‌های زیادی میان مسئولان رژیم صهیونیستی به ویژه گانتز و نتانیاهو به وجود آمد که این اختلافات در رسانه‌های اسرائیلی نیز بروز پیدا کرده است.

گانتز و نتانیاهو اختلاف‌نظرهای زیادی در خصوص جنگ غزه دارند. نتانیاهو تصور می‌کند که فشار نظامی بر حماس می‌تواند در نهایت منجر به آزادی اسرای اسرائیلی شود، اما گانتز معتقد است این روش شکست خورده است و باید راهکارهای جدیدی برای تشویق حماس به تبادل اسرا در پیش گرفته شود.

رسانه‌های صهیونیستی طی هفته‌های قبل، از بروز مشاجرات شدید در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی بویژه بین گالانت و ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم خبر دادند. موضوعی که نتانیاهو انتشار اخبار آن را غیر قابل تحمل توصیف کرده و از مسئولان سیاسی و رسانه‌های اسراییلی در این زمینه انتقاد کرد.

ناظران سیاسی اعتقاد دارند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود اینکه می‌داند ادامه جنگ غزه به نفع تل‌آویو نیست، اما بنا به دلایل و انگیزه‌های شخصی و سیاسی خود و برای اینکه به علت شکست در جنگ غزه و پرونده مفاسد اقتصادی، جایگاه خود را از دست نداده و به زندان نیفتد، به این جنگ فرسایشی ادامه می‌دهد. این رویکرد با رویکرد وزرای افراطی کابینه مبنی بر تحقق اهداف جنگ به هر قیمتی حتی بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود در عرصه میدانی تطابق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha