حمایت صمت از افزایش پهنه معدنی هیرد/افتتاح طرح توسعه کارخانه تا پایان بهمن‌ماه

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: سرمایه‌گذار کارخانه طلای هیرد تقاضای افزایش پهنه معدنی این مجموعه را دارد که در این رابطه از سرمایه‌گذار حمایت و همراهی لازم را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمد موثقی‌نیا در بازدید از معدن و کارخانه طلای هیرد در شهرستان نهبندان، اظهار داشت: خراسان جنوبی به عنوان استان معدن‌خیز در سطح کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ذخایر معدنی غنی است، افزود: در وزارت صمت به دنبال این هستیم که فعالیت‌های معدنی را در سطح کشور و استان‌های کم‌برخورداری مانند خراسان جنوبی توسعه دهیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر هشت پهنه معدنی در خراسان جنوبی در حال اکتشاف و بهره‌برداری با مشارکت بخش خصوصی است.

موثقی‌نیا گفت: سرمایه‌گذار کارخانه طلای هیرد تقاضای افزایش پهنه معدنی این مجموعه را دارد که در این رابطه از سرمایه‌گذار حمایت و همراهی لازم را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی از نظر ذخیره معدنی طلا در سطح کشور رتبه خوبی دارد و با بهره‌برداری از کارخانه‌های در دست اجرا ظرفیت تولید استان به ۸۰۰ کیلوگرم در سال خواهد رسید.

*افتتاح طرح توسعه کارخانه تولید شمش طلای هیرد تا پایان بهمن ماه

مدیر مجتمع صنعتی و معدنی طلای هیرد نیز اظهار داشت: این واحد معدنی از سال 1400راه‌اندازی شده است.

امیرهوشنگ متولی بیان داشت: جمع کل تولید شمش طلای این کارخانه از ابتدای تاسیس تاکنون 295 کیلوگرم بوده که از این میزان 151 کیلوگرم طی 10 ماهه سال جاری تولید شده است.

وی افزود: میزان تولید این کارخانه در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد رشد افزایش داشته است.

مدیر مجتمع صنعتی و معدنی طلای هیرد از افتتاح طرح توسعه کارخانه تولید شمش طلای هیرد تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح میزان سرمایه گذاری انجام شده در این مجموعه به 1000میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه آن به 400 کیلوگرم شمش طلا در سال افزایش خواهد یافت.

متولی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری کامل از کارخانه فرآوری طلای هیرد زمینه اشتغال 250 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری ما برای سال آینده تولید 420 کیلوگرم شمش طلا خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha