فرانسه خواستار خویشتن‌داری در عراق و سوریه شد

نماینده فرانسه در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه از همه طرف‌های ذی‌نفع در عراق و سوریه خواست که برای جلوگیری از گسترش درگیری تلاش کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه در نشست شورای امنیت گفت: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم در عراق و سوریه خویشتن‌داری کنند و باید برای جلوگیری از گسترش درگیری تلاش کرد».

نماینده ژاپن نیز در این نشست با بیان اینکه جنگ غزه عواقب جدی برای غرب آسیا دارد، مدعی شد: «معتقدیم که آمریکا نمی‌خواهد درگیری را گسترش دهد!»

نماینده الجزایر هم با اعلام حمایت از حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت عراق و سوریه، هشدار داد: «خاورمیانه در آستانه فروپاشی است و ما خواستار خویشتن‌داری و پرهیز از تشدید تنش در منطقه هستیم».

در این نشست، نمایندگان عراق و سوریه حملات تجاوزکارانه آمریکا به مناطقی در کشورهایشان را محکوم کرده و از شورای امنیت خواستند به وظایف خود در این زمینه عمل کند. (جزئیات بیشتر)

بامداد شنبه بود که سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha