مهریه‌های سنگین و نامتعارف، چالش حوزه‌ های قضایی کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هیچ منع قانونی در مورد مهریه‌های نامتعارف و سنگین منع قانونی وجود ندارد، اما ضرورت است که این موضوع با افزایش دانش و اطلاعات حقوقی و قضایی مردم و کار فرهنگی مهریه‌ های نامتعارف مدیریت شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با قضات و کارکنان شعبه هشتم دادگاه تجدید نظر استان کرمان، بر ضرورت ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده های خانواده تاکید و بیان کرد: در حال حاضر دادگاه‌ های خانواده در شهر کرمان و برخی مناطق استان راه اندازی شده اند، اما ضرورت دارد؛ در تمام شهرستان‌ ها دادگاه‌ های خانواده راه اندازی شوند.

وی همچنین بر آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوجین جوان جهت کسب مهارت‌های زندگی تاکید و اظهار کرد: آموزش‌ ها و مشاوره‌ های قبل از ازدواج باید از کارایی و اثرگذاری لازم برخوردار باشند و به صرف پر کردن یک برگه و ارائه آن مرجع ذی‌ صلاح بسنده نشود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان سپس با حضور در شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان کرمان، اظهار داشت: دادگستری شهر کرمان با کمبود شدید فضای فیزیکی و اداری مواجهه است و امیداوریم با پیگیری و تکمیل پروژه‌ های تعریف شده از سوی معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی در آینده مشکل کمبود فضای اداری در کرمان مرتفع شود.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه با حضور در شعبه نهم دادگاه تجدید نظر با قضات و کارکنان این شعبه دیدار و تصریح کرد:قوه قضاییه با حجم زیاد ورودی پرونده‌ ها مواجه است و بایستی در کنار اقدامات پیشگیرانه و سیاست‌ های قضازدایی، متناسب با این حجم ورودی ساختار تشکیلاتی و نیروی انسانی آن نیز ارتقاء پیدا کند.

وی گفت: در مورد مهریه‌های نامتعارف و سنگین منع قانونی جهت ثبت آن‌ ها وجود ندارد، ولی ضرورت دارد؛ با افزایش دانش و اطلاعات حقوقی و قضایی مردم و کار فرهنگی مهریه‌ های نامتعارف مدیریت شوند.

نماینده عالی قوه قضائیه در پایان این بازدید با حضور در شعبه یازدهم دادگاه تجدید نظر استان کرمان از زحمات ۵۱ ساله جمالی، رئیس شعبه یازدهم دادگاه تجدید نظر در دادگستری استان تجلیل و خاطرنشان ساخت: قضات باسابقه سرمایه‌ های ارزشمند دستگاه قضایی هستند و مسئولان بایستی ضمن اینکه قدردان زحمات این عزیزان باشند، از تجربیات آن‌ ها در پیشبرد امور در عدلیه استفاده کنند./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha