بهره برداری از ۶۳۶ پروژه دهه فجر در کردستان

استاندار کردستان گفت: همزمان با دهه فجر ۶۳۶ پروژه در استان با ۲۲ هزار میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز سه شنبه در آیین افتتاح جایگاه اختصاصی دومنظوره محمدی در سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش روز این طرح ها ۴۳ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: امروز نیز، ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال در شهرستان سنندج بهره برداری می شود و کل پروژه‌های این شهرستان در دهه فجر ۴۸ هزار میلیارد ریال است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اتفاقات خوبی به زودی در حوزه ریلی در استان اتفاق می افتد، افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی نیز طی یکی دو ماه آینده کارهای خوبی انجام خواهد شد.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: این جایگاه در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع احداث شده و ۲ فرآورده بنزین و سی ان جی توزیع می شود.

جهانبخش نوکانی افزود: ظرفیت مخزن این جایگاه ۱۰۴ هزار لیتر است و برای احداث آن ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای ۱۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» سنندج به بهره برداری رسید

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی، پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش امنیت غـذایی از طریق توسعه باغات و افـزایش تولید محصولات کشاورزی، تثبیت جمعیت، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت و ارتقای شاخص درآمد سرانه استان انجام شده است.

پیمان اسکندری افزود: در قالب این پروژه ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج به آبی تبدیل می شود و برای ۱۸۰ نفر در قالب ۲۴ خانوار تثبیت و ایجاد اشتغال می شود و ارزش کنونی این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ساختمانهای وابسته شامل ۳ دهنه استخر ذخیره، ۶ دهنه چاه تامین آب، ۲ باب پست برق و ۲ باب نگهبانی - اجرای خط انتقال لوله فولادی به قطر ۳۰۰ میلیمتر وطول ۵/۷۹ کیلومتر - تامین برق ایستگاه های پمپاژ و تاسیسات وابسته به حجم ۱ مگا وات - تامین تاسیسات برقی و مکانیکی شامل خط انتقال برق، تابلوهای برق و الکتروپمپها و شیرآلات مربوطه از جمله عملیات انجام گرفته در این پروژه بوده است.

افتتاح کارخانه تولید انواع فرآورده های سیب زمینی در سنندج

همچنین امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان ارشد استانی، کارخانه تولید انواع فرآورده های سیب زمینی در سنندج افتتاح شد.

این پروژه با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است.

این واحد صنعتی ظرفیت جذب ۲هزار و ۵۰۰ تن سیب زمینی را دارد و در مجموع برای ۲۵ نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha