سینما فردوسی شهر قروه افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از افتتاح سینما فردوسی قروه در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در محل مجتمع فردوسی شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، علی اصغر دریایی با اشاره به اینکه مراحل آماده سازی سینمای در شهر قروه به پایان رسیده و در آستانه افتتاح است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم شهرستان قروه امکان استفاده برای دیدن فیلم‌های سینمایی وجود نداشت لذا با همکاری سازمان سینمایی کشور در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی این شهر سینما راه اندازی می‌شود.

وی به اهمیت ایجاد رسانه سینما اشاره کرد و افزود: رسانه سینما می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری مؤثر باشد و موجبات سرور و نشاط اجتماعی را نیز فراهم نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نقش و جایگاه فیلم و سینما در ارتقای فرهنگی و هنری شهر اذعان داشت: سینمای ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این ویژگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و فساد جلوگیری نماید.

دریایی به سرمایه گذاری انجمن و تشکل‌های عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و بیان داشت: این سینما در شهر قروه توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

وی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت و جایگاه سینمای در ارتقای فرهنگی سطح خانواده‌ها عنوان کرد: امروزه تلاش و همت بر این است که محیطی امن برای حضور خانواده در سالن‌های و سینماهای سطح استان فراهم کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مراحل آماده سازی این سینمای به پایان رسیده است، گفت: سالن سینمای فردوسی قروه دارای ظرفیت بیش از ۱۸۷ نفر و با امکانات و سیستم‌های صوتی و تصویری با کیفیت مجهز و تکمیل شده است و روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه سال جاری با حضور مقامات استانی و شهرستان افتتاح می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha