هفده مصوبه رهاورد سفر دوم استاندار فارس به فسا

استاندار فارس در دومین دور سفرهای شهرستانی خود روز سه‌شنبه (۱۷ بهمن ماه) وارد فسا شد، سفری که رهاورد آن ۱۷ مصوبه برای این منطقه بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در بدو ورود به فسا در گلزار شهدای روستای محمود آباد این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای محمود آباد سفلی، بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن، حضور در جلسه شورای اداری، شرکت در چهارمین همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری، میز ملاقات مردمی با تعدادی از مردم، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، دیدار با خانواده معزز شهیدان صابری، مراسم کلنگ زنی فیبر نوری و افتتاح بوستان بعثت، افتتاح کتابخانه امیر دریادار سیاری از مهمترین برنامه‌های سفر دوم استاندار فارس به شهرستان فسا بود.

تحقق ۷۰ درصد مصوبات سفر نخست به فسا

استاندار فارس در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان فسا در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات سفر نخست خود به این شهرستان (دیماه ۱۴۰۱) گفت: تاکنون افزون بر ۷۰ درصد از ۴۰ مصوبه آن سفر تحقق یافته است.
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: امروز و در جریان این سفر مصوبات سفر نخست را نیز مرور کردیم و تصمیماتی برای علمیاتی شدن مصوبات باقیمانده اتخاذ شد تا امیدواریم حداکثر تا هفته دولت سال آینده اجرایی شود.
نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: در سفر امروز نیز ۱۷ مصوبه جدید داشتیم که امیدواریم اجرای آنها به توسعه بیشتر شهرستان و رفاه بیشتر مردم کمک کند.
وی، در خصوص بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان فسا گفت: این شهرستان تا ۶ ماه قبل در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن جایگاه قابل قبولی نداشت و در بین ۳۷ شهرستان استان در رتبه بیست و نهم قرار گرفته بود که مجموعه اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط فرماندار، مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان سبب شد که این شهرستان امروز در جایگاه نخست استان قرار گیرد.
استاندار فارس گفت: در بحث پروژه مسکن مهر شهرستان نیز مشکلاتی در حوزه فاضلاب آن وجود داشت که می کوشیم با اتخاذ تصمیماتی این مشکل را نیز حل کنیم.
دکتر ایمانیه افزود: شبکه فاضلاب شهر فسا نیز به عنوان ۶ شبکه شهری استان که از سوی بانک توسعه اسلامی تسهیلاتی برای اجرای پرداخت شده بود با مشکلاتی مواجه بود که امیدواریم با توجه به تلاش‌های اخیر دولت سیزدهم و حل مشکلات مرتبط با بانک توسعه اسلامی به زودی شاهد تکمیل پروژه فاضلاب شهر فسا و شبکه جمع آوری و انتقال آن باشیم.
وی ادامه داد: در سفر امروز تصمیمی نیز برای تامین آب شهرک صنعتی فسا اتخاذ شد که با همکاری آب منطقه ای، آبفای شهرستان و شهرک صنعتی استان این مشکل این بحش نیز به زودی حل خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه پنج هزار واحدی نهضت ملی مسکن

استاندار فارس، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه پنج هزار واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فسا گفت: با موافقیت رهبر معظم انقلاب ۲۰۰ هکتار زمین متعلق به سپاه به طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اختصاص یافت که امروز کلنگ احداث پنج هزار واحد مسکن در آن به زمین زده شد که امیدواریم پاسخگوی نیازهای مرتبط با مسکن شهرستان باشد.

بزرگراه شیراز – فسا – بندرعباس از محورهای اساسی استان فارس

استاندار فارس، بزرگراه شیراز – فسا – داراب – بندرعباس را یکی از محورهای اساسی استان برشمرد و گفت: هم اینک این محور از شیراز تا فسا در چهار باند زیر بار ترافیک قرار دارد و عملیات اجرایی آن در ادامه از داراب و سپس تا بندرعباس ادامه خواهد داشت.
دکتر ایمانیه افزود: با کمک هایی که از طریق ماده ۵۶ بانک دریافت کرده ایم و همچنین کمک های انجام شده توسط دولت و همچنین مصوباتی که در سفر دوم هیات دولت به استان فارس (مهرماه ۱۴۰۲) در خصوص این پروژه داشته ایم، امیدواریم این پروژه به سرعت عملیاتی و اجرا شود.
وی ادامه داد: همزمان محور فسا - جهرم نیز در حال بازسازی و روکش آسفالت است که امروز قسمتی از آن زیر بار ترافیک قرار گرفت و روند تکمیل این پروژه نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

عبور از بحران آبی تابستان امسال

استاندار فارس، با اشاره به خشکسالی های اخیر و کاهش شدید آب در سد رودبال گفت: با کار جهادی آبفای استان و بسیج سازندگی و جدیت فرماندار شهرستان توانستیم بحران آب آشامیدنی در تابستان امسال را پشت سر بگذاریم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی در تابستان سال ۱۴۰۳ نیز در این زمینه با مشکلی مواجه نشویم.

افتتاح و کلنگ زنی ۷۵ پروژ دهه فجر در شهرستان فسا

نماینده عالی دولت در فارس، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: در دهه فجر امسال در مجموع ۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۷۲ میلیارد ریال در شهرستان فسا افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.
دکتر ایمانیه ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها پارک بعثت بود که توسط شهرداری و شورای شهر فسا در زمینی به مساحت چهار هکتار و با بهره گیری از معماری ایرانی و اسلامی در یکی از مناطق محروم این شهر احداث شد.
وی افزود: همچنین در ادامه یک فرهنگسرا و یک کتابخانه و قرائت خانه نیز برای استفاده شهروندان در این پارک احداث خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha