بهبود کیفیت مراقبت بیماران مبتلا به دیابت در فارس

معـاون بـهداشت دانشگاه علـوم پزشکی شیراز با اشاره به شـناسایی بیش از ۲۱۵ هزار بیمار مبتلا به دیـابت طی سال های اخیر در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه، از رشد ۱۰۰ درصدی انجام آزمایش«HbA۱C» بیماران شناسایی شده در دو سال گذشته خبر داد.

به گـزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکـتر «عباس رضاییان زاده» با بیان اینـــکه تعداد مــوارد شناسایی شده بــیماران مبــتلا به دیابت بیــش از ۲۱۵ هزار نـفـر است، گفت: مراقبت از این بیماران، مستلزم ارتقای الگوی ارائه خدمت، تقویت تیم ارائه دهنده خدمت، ارتقای آگاهی بیماران، افزایش دسترسی به خدمات مراقبتی، تسهیل فرآیند ارائه خدمات و تامین تجهیزات مورد نیاز است.

او ادامـه داد: با انجـام اقدامات مداخله ای به منظور انـجام آزمایش «HbA۱C» بیماران مبتلا به دیابت به عنوان یک آزمایــش خون مــهم برای ارزیابی روند مراقبت و مدیریت درمان دیابت، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی انجام این آزمایش در دو سال اخیر بوده ایم.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به دلیل محدودیت دسترسی به روش استاندارد انجام این آزمایش در برخی مناطق و هزینه بالای انجام آن در بخش خصوصی، انجام این آزمایش در سال های اخیر با چالـــش هایی روبرو بوده است که با اتخاذ تدابیــری مانند آگاه ســازی بیماران، نمونه گیری سیار از بیـــماران به ویژه در مــناطق روسـتایی و دوردست و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دسترسی مطلوبی برای بیماران فراهم شد.

او ضمن تقدیر از تلاش تیم سلامت و به ویژه کارشناسان غیرواگیر شهرستان ها که مسوولیت مدیریت و پیگیری این برنامه را به عهده داشتند، ابراز امیدواری کرد با توجه به افزایش شناسایی بیماران در پویش ملی ســــلامت، شاهد استمرار این روند و ارائه خدمات مطلوب به بیماران شناسایی شده باشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha