توسعه زیر ساخت های سلامت فارس با پیگیری برای ساخت ۲۵۴ پروژه عمرانی جدید در استان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از توسعه زیر ساخت های سلامت فارس، با پیگیری برای ساخت ۲۵۴ پروژه عمرانی جدید در استان، به متراژ بیش از ۵۰۵ هزار متر مربع به ارزش فعلی ۱۹ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجرف با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام اینکه در حال حاضر نیز ۲۵۴ پروژه به متراژ ۵۰۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع و به ارزش فعلی نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است، گفت: راه اندازی سه هزار و ۶۹۴ تخت بیمارستانی شامل هزار و ۹۳۰ تخت در مرحله انعقاد قرارداد است و نزدیک به هزار تخت بیمارستانی با پیشرفت متوسط ۶۰ درصد در بیمارستان های مرودشت، داراب و اعصاب و روان صدرا که تا پایان خرداد ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد و راه اندازی حدود ۷۰۰ تخت نیز با پیشرفت نزدیک به ۳۰ درصدی در دیگر پروژه های بیمارستانی، در دست اقدام است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: افزایش، تجهیز و نوسازی ۸۲۵ تخت بیمارستانی به ارزش ۶۶ میلیارد تومان، از جمله اقداماتی است که در ۳۰ ماه اخیر صورت گرفته است.

دکتر هاشمی اصل افزود: همچنین در ۳۰ ماه گذشته، مراکز درمانی و بهداشتی زیر مجموعه دانشگاه در استان فارس، با تامین اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان به تجهیزات پزشکی سرمایه ای و پیشرفته مانند سی تی اسکن، ام آر آی، توموتراپی، آنژیوگرافی، اکو سونو و DDR مجهز شده اند که می تواند نقش موثری در توسعه کمی و کیفی خدمات این مراکز به همراه داشته باشد.

او همچنین کسب رتبه برتر در شاخص های عملکردی عمومی و اختصاصی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور را از جمله دستاوردهای معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افتتاح و بهره برداری از ۱۰۳ پروژه با زیربنای بالغ بر ۳۸ هزار ۴۶۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۷۴۶ میلیارد تومان، از جمله اقدامات این معاونت در یک سال گذشته به شمار می رود.

او با اشاره به پیگیری انجام شده در خصوص قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی دیگر از اقدامات این معاونت، از تبدیل وضعیت پنج هزار و ۱۶۵ نفر از کارکنان شاغل در مجموعه دانشگاه و مشمول قانون ایثارگری خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha