رتبه ۲۷ خراسان جنوبی در نزاع/خراسان جنوبی استان آرامی است

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سال گذشته در نزاع رتبه ۲۷ را در سطح کشور داشته و از این نظر استان آرامی بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمدعلی توکلی در جمع خبرنگاران، با ارائه عملکرد این سازمان، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۶ مورد پرونده معاینات بالینی توسط پزشکی قانونی خراسان جنوبی بررسی شده که این تعداد در سال جاری به ۱۵ هزار و ۳۹۳ مورد رسیده و افزایش ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد.


وی افزود: پزشکی قانونی خراسان جنوبی در بررسی پرونده‌های مصدومین با ۴ هزار و ۵۵۴ مورد رتبه اول و در بررسی پرونده‌های نزاع با ۳ هزار و ۴۴۲ مورد رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی رتبه استان را در بررسی پرونده‌های معاینات بالینی رتبه بیستم اعلام کرد و ادامه داد: پرونده‌های نزاع ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و این پرونده‌ها در بیرجند کاهش و در طبس ۴۳ درصد افزایش داشته است.


توکلی اظهار داشت: خراسان جنوبی سال گذشته در نزاع رتبه ۲۷ را در سطح کشور داشته و از این نظر استان آرامی بوده‌ایم.


وی بیان داشت: در مورد مصدومین ناشی از تصادفات امسال نسبت به سال گذشته با ۴ هزار و ۵۵۴ مورد مصدوم، ۱.۴ درصد افزایش داشته است.


وی با بیان اینکه بیشتر معاینات بالینی مربوط به آمار مصدومین ناشی از تصادفات است، گفت: در پرونده‌های مصدومین ناشی از تصادف رتبه چهارم در کشور را در سال گذشته داشته‌ایم.


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان داشت: در پرونده‌های فوتی‌ ناشی از تصادفات با ۳۲۰ فوتی سال گذشته رتبه اول کشور را داشتیم و امسال با ۳۱۰ فوتی، این آمار ۳.۷ درصد کاهش یافته است.


توکلی با بیان اینکه همه آمار نسبت به جمعیت استان‌ها سنجیده می‌شود، گفت: در ۱۰ ماهه امسال در حین انتقال مصدومین ۱۸ مورد فوتی داشتیم.


توکلی در مورد حوادث کار، اظهار داشت: مصدومین حادثه کار امسال با ۱۸۳ نفر ۱۹.۶ درصد افزایش داشته که بیشترین مصدومین مربوط به بیرجند است.


وی متوفیان ناشی از حوادث کار را در سال گذشته ۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: متوفیان ناشی از حوادث کار با ۱۳ نفر در سال جاری ۴۵.۸ درصد کاهش داشته است.


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اجساد معاینه شده در استان، گفت: امسال با بررسی ۶۴۲ پرونده، ۱.۷ افزایش داشته ایم و از این تعداد پرونده ارجاعی جسد ۷۲.۶ مرگ غیرطبیعی بوده است.


توکلی با بیان اینکه آمار متوفیان ناشی از گازگرفتگی ۷۲.۷ درصد کاهش یافته، گفت: سال گذشته ۱۱ مورد گازگرفتگی داشتیم و امسال به ۳مورد کاهش یافته است.


وی ۵۰ درصد اجسادی که به پزشکی قانونی ارجاع شده را مربوط به حوادث ناشی از وسایل نقلیه عنوان کرد و افزود: در عملکرد آزمایشگاهی تعداد پرونده‌های دریافت شده در واحد سم‌شناسی آزمایشگاه ۶۵.۶ درصد رشد داشته‌ایم.


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان داشت: در مورد پرونده‌های سقط درمانی ارجاع شده، در ۱۰ ماهه سال گذشته ۶۵ تقاضای سقط داشتیم و امسال به ۹۴ مورد تقاضا افزایش یافته و اکثریت پرونده‌ها مربوط به علل جنینی است.


توکلی با بیان اینکه از ۹۴ پرونده ۶۲ پرونده صدور مجوز دریافت کرده‌اند، گفت: سال گذشته ۱۰۹ مورد کمیسیون‌های تخصصی و قصور پزشکی برگزار شد و امسال ۱۷۱ مورد بوده است.


وی ادامه داد: امسال ۷۰ کمیسیون قصور پزشکی برگزار شده که ۳۹ مورد تبرئه و ۲۲ پرونده محکوم شده است.


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از برگزاری ۴۹ مورد کمیسیون روانپزشکی، گفت: این مورد نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۵۶.۹ درصد رشد داشته است.


توکلی با بیان اینکه امسال سی‌امین سال تاسیس سازمان پزشکی قانونی در کشور است و از جوان‌ترین سازمان‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال ۷۲ کل پزشکان ساژمان در سطح کشور، ۱۴۰ پزشک بوده که الان به بیش از ۵ هزار پزشک رسیده و تعداد آزمایشگاه‌ها ننیز از سه مورد به ۳۱ مورد در تمام استان‌ها افزایش یافته است.
وی با اشاره به نمایندگی‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان، گفت: در شهرستان خوسف با توجه به نزدیکی به مرکز استان، تاسیس نمایندگی توجیه‌پذیر نیست و در زیرکوه و سربیشه نیز با وجود مرکز اما پزشک بومی وجود ندارد.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان داشت: پزشکی قانونی از بین ۴۰۵ مرکز تحقیقات بالینی کشور، با وجود اینکه سازمان جوانی است، رتبه ۴ را در کشور به دست آورده است.
توکلی از ذخیره ۲۰۵ هزار نمونه از ژنتیک مجرمین جرایم خشن در بانک ژنتیک پزشکی قانونی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: از افتخارات مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور، بومی‌سازی و تولید کیت‌های تشخیص است.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha