وزیر بهداشت درخواست‌ 5 فرماندار در خراسان جنوبی را شنید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین بهره‌برداری از 28 پروژه حوزه سلامت در خراسان جنوبی، در جریان درخواست‌های حوزه درمان و سلامت 5 فرماندار در این استان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، ظهر امروز آیین بهره‌برداری از 28 پروژه حوزه سلامت در خراسان جنوبی با حضور وزیر بهداشت و با پخش مستقیم همزمان در سه شبکه سلامت، خبر دو و خاوران برگزار شد.

در این مراسم فرمانداران 5 شهرستان در خراسان جنوبی که پروژه ها مختلف افتتاحی حوزه سلامت را داشتند، درخواست ها و مشکلات حوزه درمان و سلامت شهرستان خود را از طریق ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت درمیان گذاشتند.

*لزوم افزایش نیروی انسانی در حوزه درمان طبس

علی‌اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس در این مراسم، اظهار داشت: خدا را شاکریم که دستگاه ام ار ای به شهرستان طبس رسید و اکنون در حال خدمات‌رسانی است.

وی از احداث ساختمان و تحویل دستگاه ام ار آی در این شهرستان قدردانی کرد و افزود: در زمینه پرسنل درمانی در طبس کمبود وجود دارد که درخواست اختصاص سهمیه نیروی بیشتری برای شهرستان داریم.

فرماندار ویژه طبس به معوقات کارکنان اشاره کرد و گفت: معقوات پرسنل انگیزه را در بین کارکنان کم می‌کند.

رحیمی بیان داشت: با توجه به اینکه طبس بیش از ۶ میلیون نفر زائر و مسافر در سال دارد، این شهرستان را به صورت ویژه ببینید چراکه خدمات این بیمارستان تنها برای طبس نیست بلکه برای مسافران و زائران نیز هست.

*خواستار تکمیل اورژانس هوایی فردوس هستیم

مهدی روشن فرماندار فردوس نیز با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان، گفت: تحویل دستگاه ام آر آی و ارتقای دانشگاه پیراپزشکی و علوم پزشکی از اقدامات این دولت در فردوس بوده است.

وی افزود: اقدامات دولت سیزدهم در بخش درمان رضایت مردم فردوس را حاصل کرده است.

فرماندار فردوس بیان داشت: با توجه به اینکه فردوس در مسیر راه‌های ارتباطی با استان‌های بزرگ است، خواستار تکمیل اورژانس هوایی هستیم.

روشن خاطرنشان کرد: همچنین تقاضای تخصیص تجهیزات به خصوص در حوزه چشم و پانسیون پزشکی از سوی وزارت بهداشت را داریم.

مهدی مرادی سرپرست فرمانداری نهبندان نیز ضمن قدردانی از افتتاح ۸ واحد پانسیون ویژه پزشکان در این شهرستان، گفت: امیدواریم میزبان خوبی برای پزشکان متخصص در این شهرستان باشیم.

* قدردانی از خاتمه انتظار 12 ساله در افتتاح بیمارستان بشرویه

حسن علیزاده فرماندار بشرویه نیز اظهار داشت: بیمارستان امام رضا(ع) بشرویه در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد و امروز پس از ۱۲ سال با اعتبار ویژه دولت سیزدهم افتتاح شد.

وی با بیان اینکه محرومیت بشرویه اگر در استان بیشتر نباشد کمتر نخواهد بود، تأکید کرد: ارتقای تخت‌های بیمارستان امام رضا(ع) بشرویه به ۶۴ تخت و تأمین ۱۷ قلم از تجهیزات این بیمارستان از مطالبات مردم است که با عنایت ویژه امیدواریم محقق شود.

*پروژه 11 ساله بیمارستان خوسف به ثمر نشست/خوسف پایلوت درمان نازایی شود

سید علی حسینی فرماندار خوسف نیز از اصلی‌ترین مطالبات مردم شهرستان، پروژه ۱۱ ساله بیمارستان خوسف دانست و گفت: این پروژه طی سال‌ها با تزریق اعتبار قطره چکانی، بر زمین مانده بود و در این دو سال با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی و با تجهیزات ۱۶۱ میلیارد تومانی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به نگاه دولت به پروژه‌های نیمه تمام، تصریح کرد: این کارهای جهادی به ویژه در حوزه سلامت باید توسعه یابد.

فرماندار خوسف اظهار داشت: با توجه به نزدیکی خوسف به مرکز استان، این شهرستان می‌تواند باری از دوش حوزه درمان مرکز استان بردارد.

حسینی تصریح کرد: در حوزه درمان نازایی تقاضا داریم این شهرستان به عنوان پایلوت انتخاب شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha