«ببعی قهرمان» استانداردهای داستانی را دارد

میثم حسینی کارگردان انیمیشن «ببعی قهرمان» گفت ما سعی کردیم قصه جذابی را روایت کنیم که جذابیت‌های بصری آن مخاطب بزرگسال را هم راضی نگه‌دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  ستاد خبری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، میثم حسینی کارگردان انیمیشن «ببعی قهرمان» درباره این اثر توضیح داد: به طور معمول، کارگردانان علاقه‌مند به کار کردن در حوزه انیمیشن هستند و مدتی است که تعداد زیادی فیلمساز به این حوزه ورود کرده‌اند و آثاری هم ساخته‌اند. از نظر من، دلیل این استقبال و افزایش تولید انیمیشن در ایران، اقبال سرمایه‌گذاری در ایران است. پس از تجربه‌های خوبی که در بخش انیمیشنِ این چند سال اخیر داشتیم، اکنون دیگر به این حوزه به شکل استراتژیک‌تری نگاه می‌کنند. همچنین نبود محتوا برای کودک هم بسیار تاثیرگذار بوده است‌.

وی اضافه کرد: در زمان‌ کودکی‌ام، حجم زیادی از تولیدات رئالِ کودک وجود داشت؛ در حالی که کودکان امروزی به جز شبکه‌ پویا و نهال، خوراک دیگری ندارد و ما می‌توانیم با تولیدات سینمایی این خوراک را برایشان تهیه کنیم. البته این نکته حائز اهمیت است که بودجه‌ها کم‌کم به سمت صنعت انیمیشن‌سازی آمده و زمانی که این اتفاق می‌افتد، نیروها تربیت می‌شوند. به صراحت می‌گویم که گروه‌های تولید، همه افرادی هستند که عاشق حوزه انیمیشن هستند.

این کارگردان با اشاره به ویژگی‌ مهم صنعت انیمیشن افزود: در تمام دنیا، هر فیلم سینمایی، یک قشر خاصی از مخاطب را درگیر خودش می‌کند؛ در حالی که انیمیشن تمام اقشار را می‌تواند پای خودش بنشاند. برای مثال، کودکی که می‌خواهد انیمیشن را در سالن سینما تماشا کند، همراه خانواده خود می‌آید و همین جریان، موجب می‌شود تا صنعت انیمیشن مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره بازخورد مخاطبان شرح داد: در اکران‌های عمومیِ این چند روز که در جشنواره فیلم فجر داشتیم، مردم واکنش‌های جالبی داشتند و تا انتها پای آن نشستند. حتی یکی از والدین به من‌ گفت از یک‌جایی به بعد از یادم رفت که بچه‌هایم کجا هستند و تا آخر قصه را دنبال کردم.

حسینی در پیان تاکید کرد: از نظرم، «ببعی قهرمان» استاندارد داستان‌نویسی از لحاظ اوج و فرودها را دارد. ما سعی کردیم قصه جذابی را روایت کنیم و رنگ و لعاب‌ها به گونه‌ای باشد که مخاطب بزرگسال هم بتواند از جذابیت‌های بصری لذت ببرد.

انتهای پیام/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha