محدودیتی برای گسترش تعاملات فرهنگی هنری با ارمنستان نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با «دانیل دانیلیان» معاون وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان انجام شد، گفت: محدودیتی برای گسترش تعاملات فرهنگی هنری با ارمنستان نداریم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: امیدوار هستیم سفر خوبی را در کشور ما داشته باشید. ما به ارمنستان به عنوان دوست قدیمی و فرصتی برای گسترش تعاملاتمان نگاه می کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امیدوار هستیم حضور جنابعالی باعث تقویت تعاملات فرهنگی، هنری و سینمایی بین دو کشور شود، تاکید کرد: در ایران هنرمندان عزیز ارامنه، در بخش های مختلف هنری نقش ممتازی دارند.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در ایران هنرمندان عزیز ارامنه ما در حوزه تئاتر، سینما و موسیقی جزء بهترین هنرمندان ایران هستند و ما با همکاری یکدیگر مسیر فرهنگی هنری را با افتخار پیش می بریم.

اسماعیلی ادامه داد: حضور گرم ارامنه ایرانی در کنار دیگر هموطنان در حوزه های هنری فرصت خوبی فراهم می کند تا با کشور دوست و همسایه ارمنستان بتوانیم تعاملات فرهنگی و هنری را گسترش دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر توجه ایران بر گسترش تقریب مذاهب، تصریح کرد: در طول سال در وزارت فرهنگ نشست‌های متعدد فرهنگی و علمی با ارامنه داریم و سالانه میزبان تعدادی از رهبران عزیز ارامنه در کشورمان هستیم.

وی افزود: امیدوار هستیم در سفری که به تهران داشتید با جناب آقای خزاعی رییس سازمان سینمایی بتوانید فضای همکاری مشترک بیشتری در حوزه سینما فراهم کنید چرا که هیچ محدودیتی برای گسترش تعاملات فرهنگی هنری با ارمنستان نداریم.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود از وزیر فرهنگ، علوم‌ و ورزش ارمنستان برای حضور در تهران دعوت کرد تا هفته فرهنگی مشترک بین دو کشور برگزار شود.

اسماعیلی گفت: در اصفهان ارامنه عزیز ما حضور دارند و آثار تاریخی بسیار خوبی در این استان است و امیدوار هستیم این فرصت را داشته باشید از اصفهان و ارومیه بازدید کنید و با ارامنه تهران نیز جلساتی داشته باشید و انشاالله رفت و آمدهای فرهنگی هنری بین دو کشور بیش از گذشته باشد.

«دانیل دانیلیان» معاون وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار گفت: برای من افتخار بزرگی است که در ایران هستم؛ زمانی که وارد ایران شدم احساس کردم لحظات خوبی را خواهم داشت.

وی با بیان اینکه مطمئن هستم در روزهای آتی ملاقات های من خیلی شکوفاتر و غنی‌تر خواهد بود، با ابلاغ سلام وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان، افزود: به همراه همکارم در جلسه افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بودیم و فرصت داشتم در برابر دیدگان همه میهمانان خارجی مطرح کنم ایران و ارمنستان دو کشور همسایه و دوست هستند.

معاون وزیر فرهنگ ارمنستان تصریح کرد: ایران و ارمنستان صاحب فرهنگ غنی هزاران ساله است و این اشتراک و پیوند فرهنگی دیرینه بستری برای تعاملات و همکاری‌های مشترک است.

دانیلیان با بیان اینکه در حوزه سینما ایده هایی داریم و در بقیه حوزه های هنری هم می توانیم همکاری داشته باشیم، تاکید کرد: حتما  دعوت شما از وزیر فرهنگ کشورمان برای حضور در تهران را انتقال خواهم داد.

وی افزود: در این روزها هفته‌ فرهنگی همدان در ارمنستان در حال برگزاری است و افتخار داشتم در افتتاحیه این مراسم شرکت کنم.

دانیلیان با بیان اینکه این مراسم لذت بخش بود و با آواهای موسیقی، محصولات همدان از جمله غذاهای سنتی این استان آشنا شدم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha