وزیر فرهنگ به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران نشست/ امسال جشنواره موسیقی در جنوب تهران هم اجرا دارد

همزمان با نخستین شب از برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار وحدت تهران به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران نشست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، نخستین شب از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر درحالی برگزار شد که محمدمهدی اسماعیلی به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی محمد معتمدی نشست.

وزیر فرهنگ در حاشیه اجراب ارکستر موسیقی ملی ایران از تلاش وزارت ارشاد برای ساخت سالن‌های جدید اجرای موسیقی خبر داد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره‌های تئاتر، فیلم، شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی فجر تصریح کرد: خوشبختانه پس از برگزاری باشکوه ۲ جشنواره تئاتر فجر و جشنواره فیلم فجر شاهد برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هستیم که توسط همکارانم در معاونت امور هنری و دفتر موسیقی از امروز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. برنامه‌هایی که امیدوارم مورد رضایت مخاطبان نیز قرار گیرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاوت‌های این رویداد در مقایسه با دوره‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر تاکید کرد: امسال به ابتکار دوستانم در دبیرخانه جشنواره برنامه ریزی به نحوی بوده که اجراهای جشنواره در منطقه جنوب تهران نیز پیش روی مخاطبان قرار گیرد. اقدامی که جا دارد از دبیر جشنواره و همه کسانی که برای اجرای این موضوع زحمت کشیدند قدردانی ویژه ای داشته باشم. به هر حال گسترش فضای فیزیکی سالن‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری جزء برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که می دانم هم در دفتر موسیقی و هم دیگر مجموعه‌های وزارت ارشاد در حال پیگیری است. این سیاست مهم ماست که شرایط خوبی را برای گسترش فعالیت‌ها در همه جای ایران ایجاد کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: بی تردید برای اجرای برنامه‌های موسیقایی و حتی دیگر گونه‌های هنری با مشکلات زیادی رو به رو هستیم اما امیدواریم پس از ساخت پردیس جشنواره‌های فجر و اقدامات دیگری که در حوزه عمرانی خواهیم داشت بتوانیم در حوزه گسترش فضای عمرانی سالن‌ها اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

وزیر فرهنگ به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران نشست/ امسال جشنواره موسیقی در جنوب تهران هم اجرا دارد



رئیس شورای هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی ایرانی و موسیقی مقامی ادامه داد: موسیقی مقامی مورد حمایت جدی وزارت ارشاد است و معاونت امور هنری هم باید در حوزه‌های حمایتی توجه بیشتری به هنرمندان و آثار این بخش داشته باشد چراکه یکی از وظایف اصلی برگزاری جشنواره‌های موسیقی تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی مقامی است که باید بیشتر از قبل باشد. شرایطی که در ماه‌های اخیر برنامه‌هایی خوبی هم انجام گرفته و امیدواریم استمرار یابد.


سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از امروز ۲۳ بهمن آغاز و تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار و جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha