ضرورت تدوین سند گردشگری خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گردشگری را یکی از پیشران‌های اقتصادی دانست و تأکید کرد: تدوین هرچه سریع‌تر سند گردشگری استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت در بازدید از پاویون خراسان جنوبی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و در نشست کارگروه تخصصی گردشگری استان، اظهار داشت: امروز شاهد حضور پرمحتوا و غنی شهرستان‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی خود در این نمایشگاه هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی گردشگری است، افزود: در حوزه زیرساختی در استان عقب‌ماندگی تاریخی داریم؛ چراکه در گذشته توجه کم‌تری به این منطقه شده اما در این دوساله دولت سیزدهم اتفاقات خوبی رقم خورده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در تمام بخش‌ها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم اما حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مغفول مانده است، تصریح کرد: ما در استان ۹ اثر ثبت جهانی و بیش از هزار اثر ثبت ملی داریم که باید به خوبی معرفی شوند.

قناعت بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر سند گردشگری استان تأکید کرد و گفت: گردشگری یکی از پیشران‌های اقتصادی بوده که با رونق آن فروش هرچه بیشتر صنایع‌دستی و محصولات استراتژیک، توان اقتصادی در شهرستان‌ها و استان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی و تأمین زیرساخت‌های راه‌آهن در استان، تصریح کرد: برای این طرح ملی ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از آن در خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اتصال خراسان جنوبی به خط انتقال گاز دشتک_زابل با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان، ادامه داد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های استان انجام شده و در همین مرحله متوقف نمی‌شود.

قناعت، با اشاره به خشک‌سالی‌های ۲۰ ساله در استان، گفت: انتقال آب دریای عمان به استان در دست اجرا بوده و تا پایان ۱۴۰۴ با حجم سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب برای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی ایمیدرو در طرح انتقال آب از پساب فاضلاب شهرستان آب مورد نیاز فولاد تأمین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد استان به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان بعد ۱۰ سال اشاره کرد و گفت: فاز یک فولاد قائنات نیز بعد از ۱۵ سال انتظار با 8.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و افتتاح فاز دو آن با هدف تولید شمش فولاد با اعتبار 7.5 میلیارد تومان درحال پیگیری است.

گفتنی است: خراسان جنوبی در هفتدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با ایجاد ۱۶ غرفه و با بهره‌گیری از اجرای زنده و حضور صنعتگران بومی منطقه، به معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی ۱۱ شهرستان استان پرداخته است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha