افتتاح بیستمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در شیراز

مدیرکل صمت فارس: هنرصنعت فرش دستباف پتانسیل زیادی در عرصه تولید، اشتغالزایی، ارزآوری و سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مراسم افتتاح و بازگشایی نمایشگاه تخصصی فرش دستباف توسط حمید رضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، به اتفاق محسن نهاوندی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس ، علا نور توکلی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران، پیام باقری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و سایر تشکلهای بخش خصوصی و سرمایه گذاران و تولید کنندگان فارس و دیگر استانهای شرکت کننده انجام شد.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس شهرک گلستان شیراز گفت : این نمایشگاه در سالن حافظ و در فضایی به مساحت ۶ هزار مترمربع با ۵۱ شرکت کننده در قالب ۳۰۰ غرفه با مشارکت استانهای فارس، اصفهان ، آذربایجانشرقی و آذر بایجانغربی، ایلام ، بوشهر ، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، سمنان ، کردستان ، گلستان، کرمان، یزد و قم برگزار شده است. همچنین حضور هیات های تجاری داخلی و خاجی و برگزاری کارگاههای آموزشی ( بازارهای داخلی و خارجی ) و ... از دیگر برنامه ها دراین نمایشگاه می باشد.

حمید رضا ایزدی یادآور شد: نقش ‌ها ی متعدد، طرح‌ ها و رنگ ‌های طبیعی از جمله مزیت ‌های مهم این هنر صنعت می ‌باشد که قریب به ۱۷۰ هزار نفر بافنده بالقوه در استان فارس با تولید میانگین سالانه حدود ۱۰۰ هزار متر مربع فعالیت دارند، این درحالی است که در سالجاری تعداد ۹۸ پروانه تولید صادر شده است.

ایزدی هدف از برگزاری این نمایشگاه را کمک به پیشرفت و معرفی هرچه بهتر این هنر صنعت اصیل و کهن ایرانی عنوان و بیان داشت : فرش دستباف به عنوان نماد اصالت، فرهنگ و هنر ایرانی در دنیا شناخته می‌شود و در توسعه اقتصادی کشور به لحاظ ایجاد اشتغال فراوان و جایگاه مناسب در بازار صادرات ، اهمیت بسیاری دارد لذا ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات، رفع موانع و مشکلات، ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و بازار مصرف، تقویت کارگاه ها و آموزشگاه ها در زمینه فرش دستباف و حرفه های مشابه، حمایت‌های عملی از کارآفرینی، تولید و صادرات‌این هنرصنعت ضرورت دارد.

مدیرکل صمت فارس تصریح کرد: صنعت فرش پتانسیل بسیار زیادی در عرصه تولید، اشتغالزایی، ارزآوری و سرمایه‌گذاری دارد، لذا حمایت ویژه از دست بافته‌ های بافندگان فرش دستباف برای توسعه و رونق این حوزه بسیار مهم قلمداد می ‌شود.

بیستمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف استان فارس از بیست و چهارم تا روز بیست و ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برقرار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha