طرح ویزیت از راه دور بیماران در بیمارستان های فراجا

معاون بهداشت، امداد و درمان فراجا از اجرای طرحی خبر داد که از دور افتاده ترین نقاط مرزی کارکنان و خانواده های آنان بتوانند با بهترین متخصصان کشور ارتباط تصویری برقرار کنند و خدمات درمانی دریافت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)،سردار "هادی شیرزاد"  ،اظهار داشت: اقدامات معاونت بهداشت و درمان در ۲ حوزه دنبال می شود که اولی مبتنی بر اقدامات پیشگیرانه است و قدم بعدی درمان بیماران و نیازمندان به امداد.

وی افزود:از ابتدای واگذاری مسئولیت و حسن اعتماد فرمانده محترم کل انتظامی برآن شدم تا بتوانم به فرموده مقام معظم رهبری" مدظله العالی" که فرمودند "ما می خواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض داری  رنج دیگری نداشته باشد" را اجرایی کنیم و دستور فرمانده کل انتظامی نیز بر این فرمایش مقام معظم رهبری "مدظله العالی" است .

سردار شیرزاد اضافه کرد: در همین راستا برآن شدیم تا با استفاده از نظرات کارشناسی و متخصصان حوزه های پزشکی طرحی را تدوین کنیم که بر اساس آن نیازی به حضور بیمار از شهرهای دور دست به مراکز استان خصوصا تهران نباشد.

معاون بهداشت و درمان فراجا خاطر نشان کرد: اقدامات اولیه و طرح آن آماده اجراست و به زودی آن را عملیاتی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این اقدام قطعا باری از دوش بیماران و اعضای خانواده آنان خواهد برداشت چراکه امروز یک بیمار به طور مثال از استان کرمان برای درمان به تهران سفر می کند علاوه براینکه چندین روز باید وقت صرف کند هزینه های اقامت و اسکان نیز برای آنان در بر خواهد داشت.

سردار شیرزاد خاطرنشان کرد: طی رایزنی های انجام شده در اجرای این طرح از متخصصان داخلی فراجا و نیز از متخصصان سایر بیمارستان ها  که شاید چندین ماه زمان برای دریافت نوبت حضوری از آنها نیاز باشد صرف شود استفاده خواهیم کرد که به نوعی یک خدمت نوین محسوب خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص سوالی در رابطه با اینکه نحوه دریافت دارو و سایر خدمات در این طرح چگونه خواهد بود، پاسخ داد:برخی از بیماری ها به صورت تجویز چند دارو است که آن را برای بیماران با مکانیزم های پیش بینی شده ارسال خواهیم کرد و برخی که نیاز به دیگر اقدامات ثانویه است  که از همان طریق به بیماران اطلاع رسانی و نوبت های آنها ثبت خواهد شد که در روز مشخص و معینی برای انجام آن به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

 معاون بهداشت، امداد و درمان فراجا در بخش پایانی سخنان خود به راه اندازی مراکز درمانی و تجهیز آنها در مناطقی خبر داد که تمرکز نیرو در آن وجود دارد و افزود: در ستادهای انتظامی، مراکز آموزشی و دانشگاه و دیگر بخش هایی که تمرکز نیرو وجود دارد خوشبختانه توانسته ایم مراکز را مجهز و نیاز به مراجعه افراد به دیگر بخش های درمانی را تا حد امکان کاهش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha