افتتاح ۷ خانه هلال روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از افتتاح۷ خانه هلال با حضور مسئولین شهرستانی و معتمدین در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛سیستان و بلوچستان، سیدمحمدمهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با توجه به اهمیت فعالیت خانه‌های هلال در بخش های امدادی، بشردوستانه و عام المنفعه و در جهت پاسخگویی مطلوب تر در زمان بروز حوادث، همزمان با دهه مبارک فجر۷ خانه هلال در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

وی افزود: با توجه به این که خانه‌های هلال خدمت نوینی محسوب می‌شود که اساس و رویکرد آن استفاده از ظرفیت مردمی و اقدامات اجتماع‌محوری است، با راه اندازی خانه‌های هلال، خدمات جمعیت به دوردست‌ترین مناطق به‌ویژه مناطق روستایی گسترش پیدا می‌کند.

سجادی بیان کرد: کاهش آسیب‌پذیری و افزایش توانمندی و تقویت روحیه فعالیت‌های داوطلبی، از جمله مهم‌ترین اهداف جمعیت از تأسیس خانه‌های هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: خانه‌های هلال مرکز جذب و سازماندهی تیم های امدادی آموزش دیده داوطلب است و یکی از اهداف جمعیت هلال احمر با تاسیس خانه‌های هلال آغاز فوری عملیات امداد و نجات توسط مردم تا رسیدن سازمانهای امداد رسان خواهد بود.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال روستایی زمینه مشارکت در حوزه‌های اجتماعی را نیز فراهم می‌کند و در واقع تمامی فعالیت های خانه‌های هلال بر اساس ظرفیت های مردمی و کاملا داوطلبانه محور انجام می‌پذیرد.

لازم به ذکر است، سیستان و بلوچستان ۳۴۶ خانه هلال دارد که هم اکنون ۷ خانه هلال در شهرستان‌های دلگان، زهک، هیرمند، سراوان، چابهار، راسک و میرجاوه افتتاح و اضافه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha