غربالگری دوران بارداری اجباری نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه هیچ اجباری در زمینه انجام غربالگری‌های دوران بارداری وجود ندارد، گفت: هرگونه اجباری برای انجام این آزمایشات و غربالگری‌ها، غیرقانونی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر حسین دین‌محمدی در اولین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با جوانی جمعیت و سلامت خانواده را با قوت در دانشگاه پیگیری کرده و مورد حمایت قرار می‌دهیم، اظهار کرد: تخصیص اعتباراتی از محل ردیف‌های متمرکز بودجه به منظور اجرای بهتر برنامه‌های جوانی جمعیت و سلامت خانواده در دانشگاه‌های علوم پزشکی را ضروری می دانیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مرتبط با جوانی جمعیت و سلامت خانواده در بدنه‌ی دانشگاه به منزله‌ی یک تیر و دو نشان است، افزود: با اجرای این برنامه‌ها در بدنه‌ی دانشگاه، علاوه بر پرداختن به مسائل معیشتی کارکنان دانشگاه، گام مثبتی نیز در راستای جوانی جمعیت و سلامت خانواده برداشته می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اهمیت بحث سلامت خانواده در دانشجویان متاهل، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم زمینه‌ای فراهم کنیم که دانشجویان متاهل یا دارای فرزند شیرخوار بتوانند امورات پژوهشی مرتبط با تدوین پایان‌نامه خود را در استان و شهر خودشان انجام دهند.

دین محمدی با بیان اینکه هیچ اجباری در زمینه انجام غربالگری‌های دوران بارداری وجود ندارد، افزود: هرگونه اجباری برای انجام این آزمایشات و غربالگری‌ها، غیرقانونی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد مگر مواردی که الزام پزشکی وجود داشته باشد و طبق تشخیص پزشک متخصص و قبول فرد این کار انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: هرگونه فروش غیرقانونی داروهای سقط ‌جنین در داروخانه‌ها نیز باید پیگیری شده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha