دانشگاه‌ ها پیشران و پیشگام شور انتخاباتی هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همایش مشارکت حداکثری در انتخابات در کرمان، بیان کرد: ۱۰۳ هزار دانشجو در دانشگاه های استان کرمان مشغول به تحصیل هستند؛ که این تعداد باید در میدان انتخابات پیشگام شوند، تا سایر مجموعه‌ ها را هم همراه کرده و وارد میدان کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ عبدالحسین کلانتری در همایش مشارکت حداکثری در انتخابات در کرمان با بیان اینکه باید در میدان انتخابات تغییراتی را رقم بزنیم، گفت: دانشگاه‌ ها از گروه‌ های مرجع سیاسی هستند، لذا نقش بی‌ بدیل دانشگاه‌ ها در این حوزه رسالت ما را برای انتخابات سنگین‌ تر می‌کند.

وی، بیان کرد: ۱۰۳ هزار دانشجو در دانشگاه های استان کرمان مشغول به تحصیل هستند؛ که این تعداد باید در میدان انتخابات پیشگام شوند، تا سایر مجموعه‌ ها را هم همراه کرده و وارد میدان کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید ابتدا فضای انتخاباتی بر خود دانشگاه‌ ها مسلط شود؛ بیان داشت: روسای دانشگاه‌ ها محافظه‌ کاری و این تفکر را که می‌ خواهم ریاست کنم و آب از آب تکان نخورد را کنار بگذارند و فضا را برای کنش‌ گری دانشگاه‌ ها فراهم کنند.

کلانتری با بیان اینکه فضای معقولی بر دانشگاه‌ ها حاکم است، خاطرنشان کرد: شورای تامین، معاونان و استانداران طالب این فضاها هستند و باید فضای باز انتخاباتی را در دانشگاه‌ ها تمهید کرد، تا شور انتخاباتی شکل بگیرد.

وی یادآور شد: جریان‌ های دانشجویی تریبون‌ های انتخاباتی را در تهران راه اندازی کرده اند؛ که این موضوع مردم را به مشارکت ترغیب کرده و فضای انتخابات را دگرگون می‌ کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه‌ ها باید با لحاظ کردن پروتکل‌ های امنیتی و ملاحظات استانی، فعالیت‌ های انتخاباتی را وارد شهرها کرده و مردم را میزبان رویدادهای مرتبط به انتخابات کنند، تا شور و نظام در این عرصه افزایش یابد.

کلانتری با اشاره به لزوم برگزاری گفت و گوهای تخصصی؛ عنوان کرد: بخش زیادی از کنش‌ های انتخاباتی در دانشگاه ها روی دوش تشکل‌ ها است؛ اما نباید از دیگر کانون‌ های دانشگاهی غافل شد و فضای گفت و گو برای رفع چالش‌ ها و مشکلات تخصصی، فضای انتخاباتی ایجاد می‌ کند.

وی اضافه کرد: ۷۵ انجمن علمی و ۳۰ کانون دانشجویی در دانشگاه شهید باهنر کرمان فعالیت دارند؛ که فرصت بی نظیری برای شکل گیری گفت و گوهای انتخاباتی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ تصریح کرد: سلایق شخصی را به هیچ وجه در برنامه‌ ها مداخله ندهید و فضای عادلانه در کارزار انتخاباتی برای نمایندگان و کسانی که تایید صلاحیت می شوند، فراهم کنید.

کلانتری با بیان اینکه فرصت زیادی تا انتخابات ۱۱ اسفندماه نداریم، بر لزوم جذب مخاطب خاکستری تاکید و اظهار کرد: باید با خلاقیت و نوآوری تلاش کنیم، این قشر را به سبد رای انتخابات اضافه کنیم و این هدف بدون میدان‌ داری مجموعه های دانشجویی محقق نمی‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز گفت: امروز امنیت خود را مدیون ایثار و از خودگذشتگی پاسداران و جانبازان هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حمایت‌ های استاندار و معاون سیاسی استانداری کرمان از دانشگاه‌ ها بیان داشت: برخی خط کشی‌ ها را به ویژه در حوزه انتخابات قبول نداریم و باید همه در کنار هم با تمام قوا به مشارکت حداکثری کمک کنیم.

کلانتری تصریح کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه علمی و فناوری کشور مدال افتخاری بر سینه ما است و این موضوع رسالت ما را سنگین تر می‌ کند و امیدوارم با همین انگیزه و توان، گردنه‌ ها را پشت سر بگذاریم و به قله‌ ها برسیم.

وی اذعان داشت: راهبردهای مشارکت انتخاباتی توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و دولت و سایر دستگاه‌ ها ابلاغیه‌هایی در این حوزه داشتند، چارچوب ها مشخص شده است. باید از کلیات عبور کرده و در این زمینه برنامه عملیاتی ارایه دهیم.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان ساخت: برنامه‌های عملیاتی دانشگاه ها ارایه شده و در این زمینه همه باید کمک کنیم، تا اتفاق بزرگی را در میدان انتخابات رقم بزنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha