مسجد گالری هنرهای اسلامی است/ ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:مسجد گالری هنرهای اسلامی است و در لایه لایه این مکان مقدس فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی دیده می شود و بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
اصغر حاج علی اکبری، روز پنجشنبه(۲۶ بهمن ماه) در نشست تبیینی معاون سیاسی امنیتی استانداری با مدیران کانون های مساجد زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: فلسفه وجودی کانون های فرهنگی هنری مساجد حفظ هویت فرهنگ و هنر بر محور مساجد است.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد سرمایه اجتماعی توحیدی هستند، افزود: این مجموعه بی نظیر و بی بدیل مردمی در شرایط معنوی گردهم آمدند و این سرمایه را بازتولید و تقویت می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: این مجموعه به طور هوشمندی از دل انقلاب اسلامی رشد کرده و همانطور که مساجد کارکردهای متعددی در زمینه عبادی، سیاسی، اجتماعی دارد با تاسیس کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد کارکردهای فرهنگی و هنری نیز احیا شد.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه مسجد گالری هنرهای اسلامی است، تصریح کرد: در لایه لایه این مکان مقدس فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی را می بینیم که بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و هنری است.

وی از کانون های مساجد به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای کسانی که دل در گرو انقلاب دارند، یاد کرد، افزود: می توان با استفاده از این ظرفیت مسجدی به خلق آثار معنوی و مادی پرداخت.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، بر ما واجب است که کانون های مساجد را توانمند کنیم و از مقام عالی دولت در استان درخواست داریم که این مراکز را کمک کنند و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در خدمت کانون های مساجد برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف خواهد بود.

۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان فعال است

در ادامه محسن اسلامی مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان گفت: ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان با ۱۵ هزار و ۴۶ نفر در سامانه بچه های مساجد ثبت شده است.

محسن اسلامی ادامه داد: در استان زنجان ۲۵ باب کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران با هدف تربیت دختران در تراز انقلاب تاسیس شده است.

به گفته وی، ۴۲ درصد کانون های مساجد شهری و ۵۸ درصد نیز کانون ها روستایی هستند و از ابتدای امسال تاکنون یک هزار برنامه در کانون های مساجد اجرا شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: حمایت مجموعه حاکمیت به لحاظ برنامه و تجهیزات، استفاده از اموال مازاد دستگاه های اجرای استان در کانون های مساجد از مطالبات ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha