کاشت ۳۴ اصله نهال در بوستان سلامت منطقه ۱۷

در راستای اجرای پویش ملی نهضت کاشت یک میلیارد درخت و همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و اعیاد مبارک شعبانیه، 34 اصله نهال در بوستان سلامت منطقه 17 کاشته شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 17، درختکاری یکی از رویکردهای مهمی است که در کشورهای مختلف جهان دنبال می‌شود. بسیاری از فعالان در عرصه محیط ‌زیست و منابع طبیعی معتقد هستند درختان ریه‌های کره زمین و بخشی ضروری در اکوسیستم‌های جنگل‌ها محسوب می‌شوند که سهم بسزایی در تأمین مواد غذایی مورد نیاز انسان‌ها دارند.

طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران نیز از رویکردهای مهمی است که به منظور احیاء جنگل‌ها، تلطیف هوا، کاهش اثر گازهای گلخانه‌ای، تولید اکسیژن، حفاظت از منابع آب و خاک، نفوذپذیری آب، جذب دی اکسید کربن و گرد و غبار دنبال می‌شود. هدف از اجرای این طرح این است که هر سال با کاشتن ۲۵۰ میلیون نهال، تا چهار سال آینده یک میلیارد درخت در ایران کاشته شود.

این طرح قرار است طی چهار سال توسط نهضت مردمی اجرا شود؛رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیدات ویژه ای نسبت به اجرای این طرح داشته‌اند و همزمان با روز درخت‌کاری سال گذشته در این باره فرمودند:« امسال مسئولین این شعار را مطرح کردند که هر ایرانی سه نهال بکارد؛ ما هم امروز سه نهال کاشتیم، مثل بقیّه‌ی ایرانی‌ها. اگر چنانچه ان‌شاءالله به عدد ملّت ایران برای هر نفر سه نهال کاشته بشود، معنایش این است که در طول چهار سال، برنامه‌ی دولت در مورد ایجاد یک میلیارد نهال تحقّق پیدا خواهد کرد؛ یعنی سالی ۲۵۰ میلیون در طول چهار سال، که ان‌شاءالله از سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.»

بنابراین این طرح به واسطه مشارکت مردم محقق می شود. در همین راستا و همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و اعیاد مبارک شعبانیه، پویش ملی نهضت کاشت یک میلیارد درخت با حضور میثم آل بویه مشاور و مدیر حوزه شهردار، اصغر صالح شهردار ناحیه 2، شهبازی ناظر عالی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، جمعی از مدیران شهری منطقه، خانواده های معظم شهیدان بیات، ملکی، زال، قره داغی، سرداری و دیگر خانواده های والامقام شهدا، دانش آموزان و شهروندان منطقه، در بوستان سلامت منطقه 17برگزار شد.

امروز 34 اصله نهال به صورت نمادین توسط خانواده های معظم شهدا در بوستان سلامت کاشته شد و این طرح تا 24 اسفندماه در منطقه ادامه دارد و قرار است 500 اصله نهال کاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha