کد خبر: 213480
۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲
صدای پای باران و سرما در کرمان

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان از امروز شنبه، فعالیت سامانه بارشی، کاهش دمای هوا و در برخی مناطق نظیر غرب استان وزش باد به همراه گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از اداره‌ کل هواشناسی استان کرمان؛ برای امروز(شنبه) و فردا، تداوم فعالیت سامانه بارشی، افزایش ابر، وزش تندبادهای لحظه‌ ای، باران و برای مناطق سردسیر بارش برف در ارتفاعات و مناطق و نیز رعد و برق در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

در اطلاعیه امروز این اداره کل آمده است: بیشینه بارش‌ ها از بعد از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه در مناطق شمالی، شمال غربی، مرکزی و برخی مناطق غربی و جنوب شرقی پیش‌ بینی می‌ شود.

در همین مدت بر سرعت وزش بادها در سطح استان به‌ ویژه مناطق غربی، شمال غربی و جنوب شرقی افزوده خواهد شد، بنابراین خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی این مناطق محتمل است.

طی روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه نیز در برخی مناطق مرکزی شمالی و جنوب شرقی بارش پراکنده و خفیف باران دور از انتظار نیست.

از روز یکشنبه کاهش محسوس دما برای اغلب مناطق استان پیش‌ بینی می‌ شود

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه، کاهش محسوس دما را در سطح استان کرمان خواهیم داشت.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز افزایش ابر و وزش باد و گرد و خاک در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب شرقی استان کرمان، پیش بینی می شود.

وی افزود: وزش باد، باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و گردوخاک در این مناطق می‌ شود و بیشینه سرعت وزش باد برای امروز است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: همچنین ضمن افزایش ابر، بارش باران و تند بادهای لحظه‌ ای برای مناطق مرکزی، جنوب، جنوب غربی و شمال غربی استان کرمان پیش بینی می شود و در مناطق سردسیر و کوهستانی، بارش به صورت برف خواهد بود.

سلاجقه خاطرنشان ساخت: از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه، کاهش محسوس دما را در سطح استان کرمان خواهیم داشت.

وی افزود: از روز سه شنبه، جوی نسبتا آرام در سطح استان کرمان داریم‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha