۳۵۰ کیلومتر راه در سطح استان زنجان در دست ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:در مقیاس بزرگراهی ۳۵۰ کیلومتر راه در سطح استان زنجان در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
اصغراسماعیلی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به میزان طول شبکه راههای استان زنجان اظهار کرد: این استان « ۲۰۰ کیلومتر » آزاد راه، «۱۳۰کیلومتر» بزرگراه،«۳۵۰ کیلومتر» راه اصلی،«۷۵۰ کیلومتر »راه فرعی و« ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر» راه روستایی دارد.

وی با بیان اینکه در مقیاس بزرگراهی ۳۵۰ کیلومتر راه در سطح استان زنجان در دست ساخت است،اظهار کرد: این پروژه های راهسازی تبدیل و تعریض راههای اصلی به بزرگراه می باشد که تاکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این میزان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه اجرای پروژه های راهسازی نیازمند اعتبارات سنگینی است،گفت: به لحاظ اقتصادی و تامین اعتبار ،پروژه های راهسازی به قطعات کوچک تر تقسیم می شود و در این میان به طور متوسط تعریض و تبدیل هر کیلومتر بزرگراه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اسماعیلی از اجرای ۷ پروژه راه سازی در سطح استان زنجان خبر داد و بیان داشت: عمده پروژه های راهسازی استان زنجان که در حال اجرا می باشد در اشل یا مقیاس بزرگراهی است.

وی،تصریح کرد: بخش اعظمی از پروژه های راه سازی در استان زنجان از محل اعتبارات ملی تامین می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای یک اصل مهم در توسعه است،گفت: استان زنجان به عنوان یکی از استان‌هایی است که در مسیر ارتباطی پایتخت به شمالغرب کشور قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی لازم و کارشناسی شده برای توسعه حوزه راه استان انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha