بانوی قاری لبنانی: زیارت کردن ائمه اطهار، زیارت قرآن است

بانوی لبنانی شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم از ائمه اطهار(ع) به عنوان قرآن ناطق یاد کرد و گفت: زیارت کردن امامان در واقع زیارت قرآن ناطق است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)«ضحی بلوط» که خود را دانشجوی حوزه اسلامی حضرت زهرا (س) لبنان معرفی کرد در گفت وگو با ستاد خبری مستقر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، گفت: ایران یک کشور اسلامی است و ضیافت و مهمان‌نوازی آنها مهربانانه و مسلمانانه است؛ از مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای حُسن پذیرایی، میزبانی و استقبال بسیار گرم آنها از متسابقین سپاسگزاری می کنیم.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(س) قرآن ناطق هستند، اظهار داشت: زیارت ائمه (ع) در واقع زیارت قرآن ناطق است که بارها در کتاب الهی ذکر شده و برای کمال و سعادت دنیا و آخرت باید انس با قرآن داشت.

این بانوی لبنانی با بیان اینکه دومین باری است که به ایران سفر می کند، ادامه داد: برای شرکت در این دوره از مسابقات در رشته ترتیل قرآن کریم به ایران سفر کرده ام و یک بار هم به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده ام.

بلوط با اشاره به اینکه نخستین باری است که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت می کند، گفت: به نظرم مسابقات قرآنی تنها خاص یک روز برگزاری نیست بلکه باید در راستای تربیت قرآنی خانواده و جوانان پیش برود.

وی با بیان اینکه از سن ۹ سالگی قرائت قرآن را شروع کرده است، اظهار داشت: از خداوند می‌خواهم که توفیق حفظ کل قرآن را به من بدهد تا بتوانم در رشته حفظ کل نیز در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم.

چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام در دو بخش بانوان و آقایان در رده سنی بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن آقایان و قرائت ترتیل و حفظ کل بانوان به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

مسابقات برادران از ۲۷ بهمن آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد. در بخش قرائت آقایان ۲۰ نفر، در ترتیل هشت نفر، در حفظ کل قرآن ۱۵ نفر حضور دارند. در بخش دانش‌آموزی و در گروه پسران نیز هشت نفر در رشته قرائت تحقیق، ۹ نفر در رشته حفظ کل قرآن و در رشته ترتیل نیز شش نفر حضور دارند.

کشورهای حاضر در این مسابقات عبارتند از مالزی، مصر، الجزایر، عربستان، ترکیه، اندونزی، لبنان، هند، هلند، آلمان، آمریکا، تونس، روسیه، ساحل عاج، سریلانکا، سنگاپور، سنگال، سوریه، عراق، کانادا، فلسطین، فیلیپین، نوار باختری رود اردن، پاکستان، کومور، بروندی، لیبی، افغانستان، نیجر، سومالی، بنگلادش، تانزانیا، موریتانی، تایلند، تاجیکستان، انگلستان، نیجریه، اتیوپی، اوگاندا، عمان، برونئی، گامبیا و نیوزیلند که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

رقابت بانوان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام صبح دیروز ۲۸ بهمن در سالن اجلاس سران آغاز شد. مسابقات در بخش بانوان در دو رشته ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می شود که در رشته ترتیل ۱۲ نفر و در رشته حفظ کل ۱۴ بانو حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha