اجرای طرح اقتصاد مقاومتی برنامه راهبردی برای نجات کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت سالگرد ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اجرای طرح اقتصاد مقاومتی را برنامه راهبردی برای نجات کشور دانست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)متن پیام سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی به شرح زیر است:

دهمین سالگرد ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در حالی گرامی می داریم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری "مدظله العالی" با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» در سال ۱۳۹۲ پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی را عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران دانستند. معظم له بر اینکه اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند تاکیدی ویژه داشتند.

از سوی دیگر تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط، نقشه راه سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فصل الخطاب جهت گیریهای دولت در این حوزه قرار گرفت .

بر این اساس جهت گیری و محور فعالیت ها در دولت مردمی سیزدهم و وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی و در بخش توسعه کارآفرینی و اشتغال نیز به تغییر پارادایم به رشد فراگیرمعطوف گردید. استراتژی رشد فراگیری که عمدتا" با تکیه بر نیروی انسانی و ایجاد بخش ها و صنایع موجد اشتغال کشور شود.

امروز دولت با افتخار اعلام می کند که به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کرده است. دولت صادق الوعد در دو سال گذشته بیشتر از تعهد ایجاد اشتغال ۱ میلیون در سال عمل کرده است. در عین حال معتقدیم ظرفیت نیروی انسانی و منابع ما با شدت بیشتر از عملکرد ماست و نباید به این حد ایجاد اشتغال کفایت کرد. از همین رو سازمان فنی و حرفه ای کشورمان باید افراد را با صنایعی که شغل ایجاد می کنند توانمند کند.

همچنین معتقدیم مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گستره ای از اهداف و ماموریتها، مقوم اقتصاد مقاومتی در توسعه کارآفرینی و اشتغال و بویژه حوزه تعاون در مردمی سازی اقتصاد، بواسطه بهبود رفاه عمومی در گسترش عدالت، با پیگیری قانونی سهم بری عادلانه سرمایه انسانی در زنجیره تولید در ارتقاء درونزایی و با تنظیم برنامه اقتصادی شرکت های تابعه برای تولید صادراتی و با ارزش افزوده بالا در تقویت برونگرایی و دانش بنیانی اقتصاد کشور، ایفاگر نقش محوری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

در پایان ضمن تبریک این مناسبت در کنار سایر ارکان دولت مردمی سیزدهم متعهدیم تا تلاش حداکثری مدیریتی، کارشناسی و مردمی مجموعه پرتلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بکار گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha