حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در دهگلان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: سه حفار غیرمجاز آثار تاریخی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان دهگلان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی با اعلام این خبر اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دهگلان مبنی بر حفاری غیرمجاز در یک منزل شخصی واقع در روستای شعبانی از توابع این شهرستان بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پرسنل این یگان پس از اخذ حکم قضایی و با همکاری اداره اطلاعات نیروی انتظامی در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان با بیان اینکه در این رابطه ۲ حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض یک‌متر و عمق ٢ متر در داخل گاراژ و به‌ قصد ورود به منزل همسایه برای کشف اشیاء تاریخی کرده بودند.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است، یادآور شد: از شهروندان تقاضا داریم هر گونه مورد مشکوک را در این رابطه با ما در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با حفاران غیر مجاز برخورد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha